نسخه چاپی

قیمت خرید خانه در محله‌های معروف تهران(+جدول)

قیمت ملك در برخی مناطق كه معروفیت مثبت و اسم‌ورسمی درست و حسابی برای خود دارند بیشتر از دیگر مناطق تهران است. انگار كه نام و برند این مناطق بر قیمت مسكن در این نواحی سایه انداخته است.

تهران شهر بزرگی‌است. شهری که اسم و رسم محلات آن آدم را به سرگیجه می‌اندازد. برخی از این محلات به نوعی معروفیت منفی دارند و همین اسم و رسم منفی قیمت ملک در این محله‌ها را از دیگر مناطق پایین‌تر می‌کشد.

از سوی دیگر اما قیمت ملک در برخی مناطق دیگر که معروفیت مثبت و اسم‌ورسمی درست و حسابی برای خود دارند بیشتر از دیگر مناطق تهران است. انگار که نام و برند این مناطق بر قیمت مسکن در این نواحی سایه انداخته است. قیمت ملک در این مناطق معروف به چند سبب بالاتر از سطح عادی‌است. اصلی‌ترین دلیل آن اما این است که در یک منطقه معروف قرار گرفته‌اند.

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین(eghtesadeiranonline.com) افزایش و تکانه‌های قیمتی ملک در یکی دو سال اخیر قیمت مسکن در این مناطق معروف را هم به چالش کشیده است. جالب اینجاست که افزایش قیمت مسکن در چنین مناطقی بالاتر از دیگر محله‌های تهران بود. البته بنگاه‌داران می‌گویند که در روزها و ماه‌های گرانی ملک این مناطق افت شدید خرید و فروش را تجربه کردند.

همچنین ملک‌هایی که از متراژ بالایی برخوردار بود به دلیل قیمت کلی سرسام‌آور آن بدون مشتری باقی ماند.

بر عکس اما املاک زیر 50 متر در محله‌های معروف تهران در این مدت مشتری‌های بیشتری پیدا کرده‌اند.

زیرا توان متقاضیان برای خرید خانه‌های بزرگ‌تر کاهش یافته و تقاضا برای املاک کوچکتر افزایش پیدا کرده است.

چنین موضوعاتی باعث شد که قیمت املاک زیر 50 متر در مناطق اسم و رسم دار تهران افزایش بیشتری نسبت به املاک بزرگ‌تر در همان مناطق داشته باشد.

برای مثال یک خانه 50 متری نوساز در محله معروف ظفر به قیمت کلی 225 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. یعنی 4 میلیون و 500 هزار تومان برای هر متر!

در زعفرانیه که یکی دیگر از مناطق اسم‌ورسم دار تهران است خانه‌ای 50 متری و نوساز به قیمت هر متر 7 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. یعنی چیزی در حدود 325 میلیون تومان!

محله اشرفی اصفهانی هم منطقه‌ای معروف است. قیمت ملک در این منطقه حتی برای خانه‌های قدیمی ساز هم بالاست. برای مثال یک خانه 45 متری با سن ساخت 15 سال متری 3 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد که مبلغ خرید کلی آن را به 155 میلیون تومان می‌رساند.


در جدول زیر می‌توانید قیمت خرید مسکن در مناطق معروف دیگر را مشاهده کنید:





































محله متراژ قیمت هر متر(میلیون تومان) قیمت‌کلی(میلیون تومان)
دولت 47 6.490 305
شهران 48 3.229 155
پاسداران 45 3.555 160
قیطریه 47 5.750 270
شهرک‌غرب 45 4 180


 



۱۳۹۱/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...