نسخه چاپی

تحریم‌ های جدید آمریكا علیه كره‌ شمالی

دولت آمریكا در راستای تداوم فشارهای اقتصادی علیه كره شمالی در ارتباط با برنامه‌های هسته‌ای و موشكی این كشور، از تحریم‌های جدید علیه پیونگ یانگ از جمله علیه هشت بانك و ۲۶ فرد خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: دولت آمریکا در راستای تداوم فشارهای اقتصادی علیه کره شمالی در ارتباط با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور، از تحریم‌های جدید علیه پیونگ یانگ از جمله علیه هشت بانک و ۲۶ فرد خبر داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ براساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا همه این افرادی که جدیدا تحریم شدند مرتبط با شبکه‌های مالی کره شمالی بوده و آنها به نمایندگی از بانک‌های کره شمالی فعالیت‌هایی را در چین، روسیه، لیبی و امارات انجام می‌دادند.

استیو منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ما در این تحریم‌ها بانک‌های کره شمالی و تسهیل گران مالی که به نمایندگی از بانک‌های کره شمالی در سراسر جهان فعال هستند را هدف قرار می‌دهیم.

وی افزود: این اقدامات هرچه بیشتر راهبرد ما برای انزوای کامل کره شمالی و دستیابی به اهداف کلی‌تر ایجاد صلح و خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره را به پیش می‌برد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در فهرست خود اسامی این هشت بانک را ذکر کرده که عبارتند از بانک توسعه کشاورزی، بانک اعتباری چیل، گروه بانکداری هانا، بانک توسعه صنعتی بین‌المللی، بانک مشترک جین میونگ، بانک مشترک جین سونگ، بانک بازرگانی کریو و بانک بازرگانی ریو گیونگ.

این مجازات‌های اقتصادی در حالی انجام شدند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد اگر آمریکا علیه کره شمالی دست به اقدامی نظامی بزند ویرانگر خواهد بود.

ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر اسپانیا گفت: به این می‌گویند گزینه نظامی. اگر مجبور به دست زدن به آن شویم این کار را خواهیم کرد. با این حال ترامپ گفت ترجیح می‌دهد این گزینه را انتخاب نکند اما اگر چنین انتخابی کند واشنگتن کاملا برای آن آمادگی دارد.

۱۳۹۶/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...