نسخه چاپی

ابطحی در گفت و گو با نما :

بی برنامگی وزارت علوم در زمان بازگشایی دانشگاه ها /دولت برای عدم معرفی وزیر علوم توجیهی ندارد

عکس خبري -بي برنامگي وزارت علوم در زمان بازگشايي دانشگاه ها /دولت براي عدم معرفي وزير علوم توجيهي ندارد

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت : در حال حاضر با بازگشایی دانشگاه ها و عدم حضور وزیر علوم در وزارتخانه ، یك از هم گسیختگی و بی برنامگی را در وزارت علوم و تحقیقات شاهد هستیم و اگر چه آقای هاشمی سرپرستی وزارت علوم شخصیتی فرهیخته و با تجربه است اما این موضوع كم كاری دولت در این زمینه را توجیه نخواهد كرد .

سید محمد جواد ابطحی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما درباره عدم معرفی وزیر علوم و تحقیقات گفت : اشکال اساسی در این بحث این است که هیئت رییسه مجلس پذیرفتند که تفسیری از قانون اساسی داشته باشند مبنی بر اینکه بعد از تحلیف رییس جمهور اشکالی وجود نداشته باشد که همه کابینه به طور کامل و برای همه وزارت خانه ها معرفی شوند .
وی در ادامه افزود : تعبیر ما از قانون اساسی این نیست و بهتر بود که این موضوع را از شورای نگهبان استفتاء می کردند .
وی توضیح داد : واقعیت مطلب این است که زمانی که نمایندگان به وزرا رای اعتماد می دهند متناسب با شرایط و افرادی که معرفی می شوند یک چیدمان ذهنی صورت می گیرد تا مشخص شود که فرد مورد نظر صلاحیت و تناسب لازم را با وزارت خانه دارد یا خیر .
وی تصریح کرد : در حال حاضر با بازگشایی دانشگاه ها و عدم حضور وزیر علوم در وزارتخانه ، یک از هم گسیختگی و بی برنامگی را در وزارت علوم و تحقیقات شاهد هستیم و اگر چه آقای هاشمی سرپرستی وزارت علوم شخصیتی فرهیخته و با تجربه است اما این موضوع کم کاری دولت در این زمینه را توجیه نخواهد کرد .
وی با تاکید بر اینکه دولت مهلت چندانی برای معرفی وزیر علوم ندارد ، تصریح کرد : البته دولت قول داده تا هفته آینده وزیر علوم را به مجلس معرفی کند و این اتفاق برای وزیر نیرو هم بیافتد چه بسا که وزارت نیرو مطابق قانون می تواند به مدت سه ماه با سرپرست مدیریت شود اما وزارت نیرو نیز یکی از وزارت خانه های مهمی است که باید تکلیف آن مشخص شود .
وی درخصوص اهمیت تعیین تکلیف وزارت نیرو اضافه کرد : ما در کشور بحران های متعددی را از جمله آب ، تولید انرژی و ریزگردها را داریم که باید تکلیف این موضوعات با انتخاب وزیر نیرو مشخص شود .
وی با بیان اینکه در انتخاب افراد مورد نظر باید بحث شایسته سالاری صورت گیرد ، اذعان داشت : انتخاب وزیر زن یا مرد تفاوتی در روند کار نخواهد داشت چرا که ما در دولت های قبل تجربه وزیر زن موفق را هم داشتیم و در این مقطع نیز انتخاب وزیر زن یا مرد به شایستگی افراد بر می گردد .
وی متذکر شد :باید دید اصلاح طلبانی که مدعی روی کار آوردن رییس جمهور هستند و می گویند اگر ما نبودیم روحانی رای نداشت در حال حاضر و با وجود دو وزارت خانه خالی از وزیر مجددا چقدر به دنبال سهم هستند و اینکه چه کسی به عنوان وزیر انتخاب می شود بستگی به نظر رییس جمهور دارد .
وی در پایان با اشاره به اینکه برخی مطرح کردند که الهام امین زاده فرد منتخب برای تصدی وزارت علوم است و با مخالفت بعضی از اصلاح طلبان روبه روست ، خاطر نشان کرد : خانم امین زاده فرد با تجربه و توانمندی در زمینه علوم و دانش است اما انتخاب این فرد توسط دولت بعید به نظر می رسد .


۱۳۹۶/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...