نسخه چاپی

آقاطاهر در گفت و گو با نما :

قیمت كالاها ارزان نشود طرح وزیر صنعت شكست خورده است

عکس خبري -قيمت کالاها ارزان نشود طرح وزير صنعت شکست خورده است

رییس اتحادیه بنكداران مواد غذایی گفت : اجرای این طرح می توانست به تقویت قدرت انتخاب مردم كمك كند اما این مسئله در صورتی اتفاق می افتد كه قیمت برای مصرف كننده نسبت به گذشته پایین تر باشد كه به موفقیت طرح كمك خواهد كرد در غیر این صورت نمی توان از این طرح به عنوان راهكار موثر دربازار یاد كرد .

محمد آقاطاهر رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با نما درباره حذف درج قیمت بر روی برخی از کالاها گفت : تا کنون هیچ اتفاق خاصی در این باره رخ نداده و در حد یک روز کالاها بدون نرخ تولید شد و این موضوع خیلی محسوس نبود و تا کنون نیز موردی در بازار مشاهده نشده است .
وی در خصوص طرح عدم درج قیمت بر روی کالا ، توضیح داد : این طرح در واقع می خواست همسو با دنیا حرکت کند که قیمت مصرف کننده بر عهده توزیع کننده باشد تحت این شرایط که کالایی بدون نرخ نباشد و قیمت توسط واحد تولید کننده مشخص شود .
وی ادامه داد : باید گفت بخشی از این طرح در نظر داشت که رقابتی را بین تولید کنندگان به وجود بیاورد که از طرفی بر روی کیفیت کالا تاثیر بگذارد و از طرفی دیگر بر کمیت کالا تاثیر گذار باشد .
وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته با افت کیفیت و کمیت کالا رو به رو بوده ایم ، اظهار داشت : به نظر می رسد از بین رفتن رقابت میان تولید کنندگان و نبود قدرت انتخاب برای مردم از دلایلی است که این معضل را به وجود آورده است و گران فروشی و کم فروشی نیز مزید بر علت شده است .
وی با اشاره به اینکه هیچ گونه دستور العملی در خصوص توقف طرح وجود ندارد ، اذعان داشت : در حال حاضر طرح متوقف است و این توقف ناشی از عدم اجرای طرح توسط دولت است نه اینکه دستوری نسبت به عدم اجرا وجود داشته باشد و آنچه که در بازار شاهد هستیم گواه این موضوع است که این طرح اجرایی نخواهد شد .
وی افزود : اجرای این طرح می توانست به تقویت قدرت انتخاب مردم کمک کند اما این مسئله در صورتی اتفاق می افتد که قیمت برای مصرف کننده نسبت به گذشته پایین تر باشد که به موفقیت طرح کمک خواهد کرد در غیر این صورت نمی توان از این طرح به عنوان راهکار موثر دربازار یاد کرد .
آقاطاهر با بیان اینکه باید برای اجرای چنین طرح هایی نگاه مثبتی را ایجاد کنیم تا به هدف که رضایت مصرف کننده و تولید کننده باشد نزدیک شویم ، تصریح کرد : عدم وجود نگرش مثبت و اجرای نادرست این طرح اساسا بازار را دچار هرج و مرج می کند و برنامه ریزی اشتباه هم برای مشتریان و هم برای تولید کنندگان زیان بار است .

۱۳۹۶/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...