نسخه چاپی

اختصاصی نما :

شاخص های اقتصادی دولت تا چه میزان همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی است ؟

عکس خبري -شاخص هاي اقتصادي دولت تا چه ميزان همسو با سياست هاي اقتصاد مقاومتي است ؟

اكنون شش ماه از عمر دولت جدید می گذرد و اتفاقات بزرگ و كوچكی در حوزه اقتصاد كشور افتاده است اما رسانه ها چه نگاهی به عملكرد شش ماهه در شاخص های اقتصادی كشور دارند .

به گزارش نما اکنون شش ماه از عمر دولت جدید می گذرد و اتفاقات بزرگ و کوچکی در حوزه اقتصاد کشور افتاده است اما رسانه ها چه نگاهی به عملکرد شش ماهه در شاخص های اقتصادی کشور دارند .
تابناک در پیمانه های اقتصادی به رشد 15 درصدی معاملات در بخش مسکن اشاره می کند و می نویسد : با توجه به اتفاق اخیر در حوزه بانکی مبنی بر کاهش سود سپرده های بانکی شاخص های پیش نگر بخش مسکن روند مثبتی را در بازار مسکن نشان می دهند و در صورت ادامه این روند و موفقیت بانک مرکزی در کنترل نرخ بالای سود سپرده های بانکی شاهد این خواهیم بود که مسکن از رونق خوبی برخوردار شود .
اما رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران از دست رفتن اعتماد در بخش خصوصی و بی اعتقادی دولت نسبت به بخش های غیردولتی را به عنوان یک چالش جدی در کشور مطرح می کند و می گوید : ریشه بحران بیکاری در نگاه اقتصادی دولت است .عدم اعتقاد واقعی به بخش خصوصی ریشه ی همه مسائل اقتصادی بوده و هست چرا که دولت به بخش خصوصی اعتماد ندارد و وقتی درآمدهای نفتی بالاست بخش خصوصی جایگاهی ندارد و وقتی درامد های نفتی کاهش می یابد بخش خصوصی عزیز می شود و این در حالیست که در دنیا بخش خصوصی بازیگر اصلی در اقتصاد و اشتغال زایی شناخته می شود .
شاهد بودیم که در چند ماه اخیر چقدر موضوع قراردادهای نفتی حاشیه ساز بوده و از زمان توافق هسته ای برخی از محدودیت های کشور در فروش نفت به ظاهر نه به واقع برداشته شد ، بحث سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران مطرح شد و منتقدین عکس العمل های شدیدی نسبت به نوع این قراردادها داشتند و این مسئله ناشی از عدم اعتماد دست اندرکاران نفتی به سرمایه گذاران داخلی است .
روزنامه دنیای اقتصاد با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق و درست از عملکرد اقتصادی دولت در سایر شاخص ها در سرمقاله خود تحت عنوان انتظارات از نظام آماری کشور آورده است : شرایط آماری فعلی کشور با وضعیت مطلوب فاصله ی زیادی دارد .
یکی از انتظارات از دولت دوازدهم آن است که اعتماد و اعتبار را به نظام آماری کشور بازگرداند تا با وجود آمار دقیق بتوان ابزار لازم برای نیل به اهداف مهم اقتصادی کشور را مهیا ساخت .
در واقع می توان ابعاد شاخص های اقتصادی کشور را در موضوعاتی فراتر از آنچه گفته شد نیز بررسی کرد و درباره این مساله که تا کنون چقدر دولت توانسته در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کند علامت سوال های زیادی به وجود آورد .


۱۳۹۶/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...