نسخه چاپی

حجت الاسلام كیایی نژاد در گفت و گو با نما :

پیام سیدالشهدا (ع) در عاشورا درس روشنگری برای امت اسلامی است

عکس خبري -پيام سيدالشهدا (ع) در عاشورا درس روشنگري براي امت اسلامي است

عضو سابق كمیسیون فرهنگی مجلس گفت : زمانی كه امام حسین (ع ) از مكه به سمت كربلا حركت كردند در هر منزلی خطبه ای ناب و جدید را مطرح می كردند كه بیان همان خطبه ها از سیدالشهدا می تواند روشنگری خاصی را برای برای عاشقان آن حضرت به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام مقید کیایی نژاد عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با نما درباره ترویج فرهنگ عاشورا گفت : بنده معتقدم که باید در خصوص وقایع عاشورا شفاف صحبت کنیم و بسیاری از مسائلی را که در گذشت زمان تبدیل به خرافات در این زمینه شده است را از بین ببریم .
وی ادامه داد : نباید اجازه دهیم که این خرافات به نام اسلام و ائمه معصومین (ع ) مطرح شود و این کار جز با مطرح کردن حقیقت عاشورا و ان انقلاب عظیم اسلامی میسر نخواهد شد و مردم نیز خواهند فهمید که در چه مسیر و جریانی قرار گرفته اند.
وی با اشاره به نیات شوم دشمنان در خصوص عزاداری های ایام محرم به منظور برهم زدن و انحراف این مراسم ها ، اظهار داشت : با توجه به اینکه در ایام محرم عزاداری ها به صورت گسترده در تمام نقاط کشور در حال برگزاری است ، دشمن سعی دارد که این عزاداری ها را از طرق مختلف دچار انحراف کند و ضربه های جبران ناپذیری را به اعتقادات دینی مردم وارد نماید .
وی افزود : زمانی که امام حسین (ع ) از مکه به سمت کربلا حرکت کردند در هر منزلی خطبه ای ناب و جدید را مطرح می کردند که بیان همان خطبه ها از سیدالشهدا می تواند روشنگری خاصی را برای برای عاشقان آن حضرت به همراه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه شاعران ما نیز باید سعی کنند به خلق اشعار ناب متناسب با ویژگی ها و پیام اصلی عاشورا در این ایام بپردازند ، تصریح کرد : اشعار حماسی ، زنده و آنچه که در مدح این خاندان بزرگ است باید به کار گرفته شود و مداحان ما نیز باید در انتخاب اشعار دقت نظر بیشتری داشته باشند .
وی متذکر شد : تعبیری که امام حسین ( ع ) در تبیین فلسفه قیام خود مطرح می کنند و در وصیت نامه ای که به برادر خود محمد حنفیه می سپارند همواره بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده اند .
وی پایان در بیان بخشی از وصیت امام حسین ( ع ) ، خاطر نشان کرد : امام حسین ( ع ) در بخشی از وصیت نامه خود به این مطلب اشاره می کنند که قیام من از روی هوا و هوس نبوده است بلکه من در مسیر اصلاح امت جدم رسول الله (ص ) قدم در این راه گذاشته ام و هدفم همان راه جدم پیامبر (ص) و پدرم امیرالمونین علی (ع ) است .



۱۳۹۶/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...