نسخه چاپی

حجت الاسلام عالمی در گفت و گو با نما :

تسلیم در برابر اراده پروردگار مهم ترین پیام عاشوراست

عکس خبري -تسليم در برابر اراده پروردگار مهم ترين پيام عاشوراست

یك كارشناس مذهبی گفت : خدامحوری و تسلیم در برابر اراده پروردگار ان چیزی است كه عاشورا به ما آموخت و جوانان ما باید با درس از این پیام ، ادامه دهنده راه آن حضرت و جان فشان امام عصر (عج) باشند و در ركاب آن حضرت قدم بردارند .

حجت الاسلام حسن عالمی کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با نما گفت : استفاده از روش های سنتی ترویج آیین عاشورایی یکی از راه هایی است که در همه ی این سالها توانسته است متن کربلا را نسل به نسل منتقل کند و در شرایط فعلی نیز باید با حفظ همین روش ها به راه خود ادامه دهیم .
وی در ادامه اظهار داشت : مصیبت خوانی ، عزاداری ، سخنرانی ، تعزیه و ... همه از جمله مواردی است که در ایام محرم توسط مردم و عاشقان ابا عبدالله برگزار می شود و اینها همه باید در جهت ترویج درست و صحیح قیام عاشورا اتفاق بیافتد که اگر غیر از این باشد در واقع از مسیر اصلی منحرف می شویم .
وی با تاکید بر اینکه سخنرانی ها باید همراه با موعظه صورت گیرد ، متذکر شد : نقل تاریخ ، بیان روایات مرتبط با عاشورا و هم چنین فرمایشات امام حسین ( ع ) باید در راس مطالب باشد .
وی افزود : اخیرا مجموعه کتاب هایی درباره قیام عاشورا و واقعه کربلا منتشر شده است که مولفین با جمع آوری مطالب مهم و کاربردی به کسانی که قصد شفاف سازی درباره قیام امام حسین را دارند کمک شایانی را کرده اند و واعظان عزاداری امام حسین (ع) نیز می توانند استفاده خوبی از این مطالب داشته باشند .
وی با اشاره به اینکه بیان احادیث از ائمه معصومین نقش بسیار موثری در تقویت اعتقاد مردم دارد ، بیان داشت : در این ایام نقل احادیث از معصومین درباره امام حسین ( ع ) تاثیر شگرفی در عقاید دینی مردم دارد و آنها با شنیدن وصف سیدالشهدا (ع) شناخت عمیقی نسبت به آن حضرت پیدا خواهند کرد .
وی تصریح کرد : به اعتقاد بنده تبیین و توضیح اهداف امام حسین ( ع) در رابطه با قیام عاشورا مهم ترین موضوعی است که باید در این ایام مطرح شود و بیان آن به زبان ساده به پذیرش موضوع توسط عزاداران کمک خواهد کرد به ویژه اینکه جوانان ما در مراسم ماه محرم نیاز بیشتری به این مطالب دارند .
وی در پایان خاطر نشان کرد : خدامحوری و تسلیم در برابر اراده پروردگار ان چیزی است که عاشورا به ما آموخت و جوانان ما باید با درس از این پیام ادامه دهنده راه آن حضرت و جان فشان امام عصر (عج) باشند و در رکاب آن حضرت قدم بردارند .


۱۳۹۶/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...