نسخه چاپی

جوانان مراقب باشند؛ هرزنامه نویسان در كمینند!

هرزنامه نویسان برای فریب كاربران اینترنت از روش‌های روانشناسانه برای دستیابی به اطلاعات شخصی، اطلاعات مربوط به هویت و حتی حساب‌های بانكی كاربران استفاده می‌كنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا درباره اهمیت توجه به هرزنامه‌ها اظهار داشت: پدیده هرزنامه نویسی یا ارسال پیام‌های ناخواسته به تعداد زیادی از آدرس‌های پست الکترونیک، بیش از همیشه گسترش یافته است و همزمان با این گسترش کاربران دلسردتر و مجرمان فضای مجازی بیشتر جذب آن می‌شوند.

امروزه ایمیل ناخواسته تنها دیگر یک اختلال شبکه یا مزاحمت اینترنتی نیست، بلکه به کمک این صنعت روش‌های مختلفی را با هدف فریب و کلاهبرداری از کاربران اینترنت امتحان می‌کنند.

هرزنامه نویسان بیش از همیشه فعال شده‌اند و برای فریب کاربران اینترنت از روش‌های روانشناسانه جهت دستیابی به اطلاعات شخصی، اطلاعات مربوط به هویت و حتی حساب‌های بانکی کاربران استفاده می‌کنند. بسیاری از پیام‌های هرزنامه‌های دریافت شده، ایمیل های فیشینگ است.

ایمیل‌های فیشینگ نامه‌های الکترونیکی هستند که در آن‌ها سایت‌های جعلی را به‌عنوان سایت‌های معتبر معرفی کرده و از این طریق سعی در سرقت اطلاعات شخصی همچون نام کاربری رمز عبور و جزئیات حساب جاری کاربران را دارند. ایمیل‌های دیگری که به‌عنوان هرزنامه دریافت می‌شوند محتوی ویروس‌ها و بسیاری دیگر از تهدیداتی هستند که برنامه های مخرب مخفی را روی رایانه نصب کرده و کاربران را به‌سوی وب سایت‌های خطرناک هدایت می‌کنند.

در این راستا پلیس فضای سایبر بهترین راهکار برای مقابله با این‌گونه جرایم را اطلاع رسانی و آگاه سازی و افزایش سطح اطلاعات کاربران حوزه وب میداند و به این منظور از کاربران این حوزه می‌خواهد تا سطح دانش خود را افزایش داده و با پیگیری مطالب آموزشی از طریق پلیس فتا مانع از بروز چنین آسیب‌هایی شوند.

۱۳۹۰/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...