نسخه چاپی

عذرخواهي حسين شريعتمداري به خاطر چاپ يك كاريكاتور:

آماده پذیرش هر نوع برخورد قانونی هستیم

کیهان در مطلبی به قلم حسین شریعتمداری نوشت:
در آخرین شماره دو ماهنامه کیهان کاریکاتور که با مدیر مسئولی کاریکاتوریست برجسته و طراز اول کشورمان، برادر متعهد و جانباز آقای سید مسعود شجاعی طباطبایی منتشر می شود، کاریکاتوری به چاپ رسیده که هرچند موضوع آن انتقاد به «مدگرایی» و دور شدن جوامع از داشته های سنتی و ملی خود بوده است ولی کج سلیقگی در انتخاب سوژه آن به گونه ای است که بعید نیست در برخی از برداشت ها، حضور حضرت یوسف علیه السلام را در محفلی که زلیخا با شرکت زنان مصر ترتیب داده بود، به ذهن متبادر کند. در این کاریکاتور هیچ نام یا اشاره ای به آن پیامبر بزرگوار نشده است و پوشش زنان نیز برگرفته از پوشش سنتی و متداول دوران قاجاریه، یعنی سرآغاز ورود مدرنیته به کشورمان است. اما، از آنجا که احتمال برداشت سوء یاد شده نیز وجود دارد، مؤسسه کیهان ضمن پوزش از این خطای ناخواسته، آمادگی خود را برای پذیرش هر نوع برخورد قانونی از سوی مراکز و مراجع ذیربط اعلام داشته و تاکید می کند که اینگونه نظارت ها را برای حفظ فضای رسانه ای میهن اسلامی ضروری و درخور استقبال نیز می داند.
در خاتمه اشاره به این نکته نیز ضروری است که برادر عزیزم آقای سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مسئول کیهان کاریکاتور یک جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی است که در پی آثار باقیمانده از آسیب های شیمیایی هر از چند گاه برای مداوا در بیمارستان بستری می شود و اکنون نیز چند ماهی است که در یکی از بیمارستان های تهران تحت مراقبت ویژه و با قید ممنوعیت ملاقات بستری است. بی تردید در صورت حضور ایشان که یکی از کاریکاتوریست های متعهد و شناخته شده در سطح بین المللی است، کج سلیقگی و خطای یاد شده صورت نمی پذیرفت.
توضیح بیشتر آن که انتشار کیهان کاریکاتور تا بهبودی کامل آقای سید مسعود شجاعی طباطبایی و بازگشت ایشان به مدیریت این دوماهنامه، متوقف شده است.
/

۱۳۹۱/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...