نسخه چاپی

مفتح: بانك مركزی تكلیف نرخ ارز را تعیین كند

سخنگوی كمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس با بیان اینكه بودجه ریزی باید بر اساس واقعیت باشد تاكید كرد به نحوی باید دستمزدها افزایش یابد كه حداقل قدرت خرید كارمندان حفظ شود.

به گزارش نما، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام اعداد و ارقام بودجه سال 97 از سوی سخنگوی دولت، اظهار داشت: مناسب ترین بودجه آن است که اعداد و ارقام و پیش بینی ها به واقعیت درآمد و هزینه نزدیک باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: در تنظیم بودجه نباید به این سمت برویم که اول هزینه ها را برآورد کنیم و متناسب با آن درآمدی را متصور شویم، بلکه در ابتدا باید با واقعیت میزان درآمدی کشور مواجه شویم و سپس با اولویت هزینه ها را برآورد کنیم.

تشریح شاخص های برآورد قیمت نفت

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه برای سال 97 قیمن نفت را کمتر از 50 دلار در نظر گرفته است، گفت: برای برآورد و ارزیابی این رقم باید بررسی شود که پیش بینی جهانی برای قیمت نفت چه رقمی است و متناسب با آن باید در بودجه سال 97 برآورد قیمت شود.

وی بیان داشت: علاوه بر قیمت جهانی و پیش بینی های موسسات بین المللی، می توانیم به قیمت نفتی که کشورهای همسایه در بودجه شان در نظر گرفته اند رجوع کنیم و به دنبال آن بررسی کنیم سازمان برنامه و بودجه چه نگاهی به ارقام و به خصوص بهای نفت در بودجه سال آینده داشته است.

قدرت خرید کارمندان در بودجه سال 97 حفظ شود

این نماینده مجلس در باره افزایش 5 درصدی دستمزد کارمندان در بودجه 97، عنوان کرد: افزایش حقوق کارمندان باید متناسب با نرخ تورم باشد و باید به قدری افزایش یابد که اگر قرار نیست قدرت خرید آنها افزایش یابد حداقل قدرت خرید کارمندان حفظ شود.

مفتح تاکید دارد که برای ارزیابی افزایش 5 درصدی دستمزد در سال 97 باید نرخ تورم در سال آینده اعلام یا پیش بینی شود.

بانک مرکزی تکلیف نرخ ارز را تعیین کند

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نرخ ارز که از سوی نوبخت برای سال آینده 3500 تومان اعلام شده است، گفت: انتظار می رود بانک مرکزی تکلیف نرخ ارز را مشخص کند به نحوی که با مدیریت نرخ شناور ارز، بر اساس شاخص هایی چون، صادرات، واردات و درشد اقتصادی بهترین نرخ ارز را اعلام کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نرخ ارز از جمله شاخص های اقتصادی تاثیرگذار است و لازم می دانیم استدلال سازمان بودجه و برنامه برای تعیین نرخ 3500 تومان را بشنویم و طبق گزارش دولت ارزیابی از بودجه ریزی سال 97 ارائه داد.

۱۳۹۶/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...