نسخه چاپی

اوضاع تولید اصلاً خوب نیست

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینكه تولیدكنندگان توانایی دریافت و حتی بازپرداخت تسهیلات طرح رونق را ندارند، گفت: اوضاع تولید اصلا خوب نیست.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عبدالوهاب سهل آبادی، با اشاره به اینکه در حال حاضر واحدهای تولیدی به سختی موفق به دریافت تسهیلات از سیستم بانکی می‌شوند، اظهار داشت: اوضاع تولید اصلاً خوب نیست و بانک‌ها مدام مانع تراشی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی ضمانت‌های سنگین برای پرداخت تسهیلات طلب می‌کنند، افزود: امروز تعداد محدودی از تولیدکنندگان امکان دریافت وام را پیدا کرده و مابقی هم در گیرو دار تهیه وثیقه یا پرداخت بدهی‌های خود هستند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تأکید کرد: بدهی‌های مالیاتی و تغییرات ثبت یکی از دغدغه های جدی واحدهای تولیدی در کنار کمبود نقدینگی است.

سهل آبادی با اشاره به اینکه سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات خواستار ارائه وثیقه‌های ملکی بوده و حتی محل اجرای طرح را هم قبول نمی‌کنند، گفت: تسهیلاتی که قرار است در قالب طرح رونق به تولیدکنندگان بدهند هم باید ظرف یک سال و با سود 18 درصد پرداخت شود. در این شرایط کدام تولیدکنندگان توانایی دریافت و حتی بازپرداخت این تسهیلات را دارد؟!

۱۳۹۶/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...