نسخه چاپی

گاه‌شمار خون‌بارترین تیراندازی‌ها در آمریكا

«نانسی پلوسی» رهبر دموكرات‌های مجلس آمریكا، درگیری ها و خشونت های مسلحانه در كشورش را یك اپیدمی دردناك عنوان كرد و گفت كه خشونت ها تنها در سال جاری جان 12 هزار نفر از آمریكایی ها را گرفته است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پلوسی رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به واقعه تیراندازی لاس وگاس با صدور بیانه ای خشونت های مسلحانه در این کشور را یک اپیدمی دردناک و چالشی برای وجدان ملت آمریکا دانست .

وی با بیان اینکه این واقعه بی سابقه ترین کشتار دسته جمعی در تاریخ معاصر کشورش بوده است، خواستار تشکیل کمیته ویژه ای برای رسیدگی به مساله خشونت های مسلحانه و یافتن راه هایی برای مقابله با آن شد.

در بیانیه پلوسی آمده است: این خشونت ها روزانه دست کم جان 90 نفر از مردم آمریکا را می گیرد.تنها در سال جاری در 273 مورد از تیر اندازی های دسته جمعی بیش از 12 هزار نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده اند.

رهبر دموکرات های مجلس آمریکا حفاظت از جان مردم این کشور را وظیفه برتر کنگره کشورش دانست و افزود: قانونگذاران این کشور بایستی بدور از جهت گیری های سیاسی با شهامت و تصمیم گیری قاطع برای خاتمه دادن به چنین تراژدی هایی متحد شوند.

این نماینده دموکرات نخستین قدم برای مقابله با حوادثی نظیر لاس وگاس را گذراندن قوانین نیرومند تر برای تحقیقات در مورد سوابق دارندگان و یا متقاضیان خرید اسلحه را ضروری دانست و در عین حال تاکید کرد که این صرفا قدم نخستین است و از قانونگذاران این کشور خواست تا کمیته ویژه ای را مامور تحقیقات گسترده در مورد خشونت های مسلحانه ، دلائل و انگیزه های آن و راه های مبارزه با چنین خشونت هایی کنند.

پلوسی در این بیانیه ادامه داد: درست است که امروز روز دعاو نیایش و ابراز همدردی با بازماندگان و بستگان قربانیان این حادثه است اما روز اقدام عملی نیز هست.
وی تصریح کرد که ابراز همدردی با بازماندگان و خانواده های قربانیان این حادثه در صورتی که با تلاش عملی برای خاتمه بخشیدن به عوامل این تراژدی ها همراه نباشد فقط سخنانی تو خالی و بی تاثیر خواهند بود.

حمله مسلحانه یکشنبه شب فردی مسلح به جمعیتی که برای شرکت در جشنواره موسیقی در شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا گردآمده بودند و دستکم 58 قربانی گرفت، مرگبارترین حادثه تیراندازی و کشتار گروهی در تاریخ ایالات متحده، از پایان جنگ دوم جهانی تاکنون به شمار می رود.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، فهرست 10 حادثه تیراندازی و کشتار گروهی مرگبار که در یک روز از سال 1949 تاکنون در ایالات متحده رخ داده، به این شرح است:

1- جشنواره موسیقی محلی، دستکم 59 کشته:
یک فرد مسلح 64 ساله به نام استفن پدک در اول اکتبر 2017 (نهم مهر ماه) از طبقه سی و دوم ساختمانی به سوی جمعیت بالغ بر 30 هزار نفری که برای شرکت در یک جشنواره موسیقی محلی گرد آمده بودند، تیراندازی کرد و دستکم 59 تن را کشت و بیش از 515 نفر را زخمی کرد. پلیس گفته است که این فرد مسلح خودکشی کرده است.

2- باشگاه شبانه پالس، 49 کشته:
عمر صدیق متین 29 ساله در 12 ژوئن 2016 با تیراندازی درون یک باشگاه شبانه همجنس بازان در اورلاندو، دستکم 49 نفر را کشت و بیش از 50 تن را زخمی کرد. وی در عملیات ماموران پلیس برای رهاسازی گروگان های درون این باشگاه، هدف قرار گرفت و به قتل رسید.

3 - ویرجینیاتک، 32 کشته:
سونگ - هوی چو دانشجوی 23 ساله در 16 آوریل 2007 با تیراندازی در 2 مکان در محوطه دانشگاه ویرجیناتک در بلکسبرگ، 32 نفر را کشت و شمار نامشخصی را زخمی کرد و خود بر اثر خودکشی، جان سپرد.

4 - سندی هوک، 27 کشته:
آدام لانزا 20 ساله در 14 دسامبر 2012 میلادی، 20 کودک 6 و هفت ساله و 6 بزرگسال، کارکنان و آموزگار دبستان سندی هوک در نیوتاون کانتیکات را به قتل رساند و سپس خودکشی کرد.

5 - رستوران لوبی، 23 کشته:
جرج هنارد 35 ساله در 16 اکتبر 1991 در کیلین ایالت تگزاس، وانت خود را به دیوار یک رستوران کوبید و وارد آن شد. وی پس از خروج از خودرو، شروع به تیراندازی به سوی افراد حاضر در آن مکان کرد و 23 نفر را کشت و سپس خودکشی کرد.

6 - فروشگاه مک دونالدز در سن ایسیدرو، 21 کشته:
جیمز هوبرتای 41 ساله در 18 ژوئیه 1984 مسلح به یک قبضه مسلسل یوزی، یک تفنگ ساچمه ای و یک اسلحه کمری، 21 کودک و بزرگسال را در فروشگاه غذاهای آماده مک دونالد به قتل رساند. یک تک تیرانداز پلیس، هوبرتای را یک ساعت پس از شروع این حمله، به ضرب گلوله کشت.

7 - دانشگاه تگزاس، 18 کشته:
چارلز جوزف ویتمن تفنگدار پیشین ارتش آمریکا با تیراندازی از برج دانشگاه تگزاس در آستین، 16 نفر را کشت و دستکم 30 تن دیگر را زخمی کرد. ویتمن همچنین در همان روز مادر و همسرش را به قتل رسانده بود.

8 - سن برناردینو، 14 کشته:
یک زوج به نام های سید رضوان فاروق و تشفین مالک به سوی گردهمایی کارمندان در مرکزی در سن برناردینو تیراندازی کرده و 14 تن را کشتند و بعدا در جریان تیراندازی متقابل با ماموران پلیس، جان خود را از دست دادند.

9 - ادموند اوکلاهما، 14 کشته:
پاتریک هنری شریل پستچی پاره وقت در 20 اوت 1989 در ادموند اوکلاهما مسلح به سه قبضه سلاح کمری و تپانچه، در مدت 10 دقیقه 14 کارگر پست را کشت و سپس با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرد.

10- فورت هود، 13 کشته:
نزال مالک حسن سرگرد نیروی زمینی ارتش آمریکا در پنجم نوامبر 2009 با تیراندازی در فورت هود تگزاس، 13 تن کشت و 32 تن دیگر را زخمی کرد. وی بعدا دستگیر، محاکمه و به اعدام محکوم شد.

۱۳۹۶/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...