نسخه چاپی

۳.۵ سال از گم شدن هواپیمای مالزی گذشت

حدود 3.5 سال پیش هواپیمایی كوالالامپور را به مقصد پكن ترك كرد و از مسیر خارج شد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ 3 سال و نیم از گم شدن هواپیمای پرواز 370 مالزی، «ام اج 370» گذشته است و محققان می‌گویند اینکه هنوز سرنوشت نهایی این هواپیما مشخص نشده غیرقابل درک است.

در ماه ژانویه دولت استرالیا، چین و مالزی بعد از 1000 روز جستجو در یک منطقه 710 هزار کیلومتر مربعی در اقیانوس هند، این کار را متوقف کردند. این هواپیما در مسیر کولالامپور به پکن در سال 2014 گم شد.

اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا امروز در آخرین گزارش خود از «ام اچ 370» عنوان کرد: « تا زمانی که هواپیما پیدا نشود، نمی‌توان دلیل گم شدن آن را با قطعیت عنوان کرد. این موضوع که هواپیمایی گم شود و مشخص نشود چه بلایی بر سر آن آمده است در عصر مدرن هوایی که روزانه 10 میلیون مسافر از آن استفاده می‌کنند؛ تقریبا غیرقابل قبول و درک است.

در این گزارش مستنداتی هم از تلاش های چند ساله و گسترده کشورها برای پیدا کردن این هواپیما ارائه شده است: «ما به شکل عمیقی با خانواده مسافران و خدمه ابراز هم دردی می‌کنیم و عمیقا از اینکه نتوانستیم نه هواپیما را و نه 239 نفری که در آن بودند را پیدا کند افسوس می‌خوریم.»

بزرگترین معمای هوایی؟

«ام اچ 370» در روز هشتم ماه مارس سال 2014 کولالامپور را به مقصد پکن ترک کرد، بعد از چند ساعت ارتباط این هواپیما قطع شد و بعد از اینکه این هواپیما چرخش غیر مستقیمی به سمت غرب داشت از رادار خارج شد. این هواپیما 227 مسافر و 12 خدمه داشت که همچنان هیچ اثری از آنها وجود ندارد.

هنوز مشخص نیست که بعد از آن چه اتفاقی برای هواپیما افتاده است، البته اجزای مختلف این هواپیما در شرق ساحل آفریقا و در سواحل اقیانوس هند پیدا شده است.

گفتنی است تحلیل‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که قبل از اینکه ارتباط با هواپیما قطع شود این هواپیما داشته به سمت دریا حرکت می‌کرده.

همچنین در حالی عملیات جستجو این هواپیما به اتمام رسیده است، خانواده‌های مسافران گم شده اعلام کرده‌اند که از طریق شرکت‌های خصوصی به عملیات خود ادامه می‌دهند. دولت استرالیا هم اعلام کرده است که فقط یک مدرک خوب جدید می‌توانئ منجر به شروع دوباره تحقیقات شود.

۱۳۹۶/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...