نسخه چاپی

ترقی در گفت و گو با نما :

دولت درایجاد شبكه ملی اطلاعات كوتاهی كرده است

عکس خبري -دولت درايجاد  شبکه ملي اطلاعات  کوتاهي کرده است

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت : متاسفانه به دلیل اینكه هنوز در كشور بحث راه اندازی شبكه ملی اطلاعات به نتیجه نرسیده است در موضوع نرم افزار تلگرام دچار تعلل شده است .

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با نما گفت : با توجه به قدرت مالی که قدرت های بزرگ در دنیا به ویژه صهیونیست ها و آمریکا در اختیار دارند خرید اطلاعات از فضای مجازی و جست و جوگرهای مطرح دنیا و همچنین سرمایه گذاری در این بخش برایشان دارای اهمیت ویژه ای است و امکان این کار برایشان وجود دارد .
وی با اشاره به جاسوسی هایی که در فضای مجازی به ویژه در نرم افزار تلگرام صورت می گیرد ، اظهار داشت : ما باید در دنیا از طریق سازمان ملل و دستگاه های قدرتمند عرصه بین الملل قوانینی را متناسب با فضای مجازی تثبیت کنیم که مانع سو استفاده ، سلطه گری و آنچه که در جهت منافع قدرت های جهانی از این نوع شبکه ها و علیه ملت ها به خصوص کشور ایران صورت می گیرد شویم .
وی ادامه داد : در صورتی که هنوز این قوانین وجود ندارد و به تصویب نرسیده است ، کشورهایی که از این نوع شبکه ها برای تبادل اطلاعات استفاده می کنند باید با اعمال یکسری قوانین امنیتی مانع درج اطلاعات کشورشان شوند و از دست اندازی قدرت های سلطه گر جلوگیری کنند و اجازه ندهند شبکه های مجازی آلت دست آنها برای دریافت اطلاعات مهم و سری کشورشان شود .
وی با اشاره به عملکرد دولت در این زمینه و اجرای سیاست های مربوط به این بخش ، تصریح کرد : متاسفانه به دلیل اینکه هنوز در کشور بحث راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به نتیجه نرسیده است دولت در موضوع نرم افزار تلگرام دچار تعلل شده است .
وی افزود : مساله ایجاد شبکه ملی اطلاعات در شورای مرکزی فضای مجازی به تصویب رسیده است و راه اندازی آن مورد تاکید مقام معظم رهبری است و این مساله نباید از سوی دولت تا این حد نادیده گرفته شود .
وی در پایان با اشاره به اینکه نرم افزارهای اطلاعاتی ، بحث امنیتی کشور را نشانه گرفته اند ، خاطر نشان کرد : تاسیس شبکه ملی اطلاعات در سریع ترین زمان ممکن و ایجاد شبکه های مرتبط با نیاز مردم در کشور می تواند به بهبود این امر و کوتاه کردن دست جاسوسان اطلاعاتی کمک شایانی را کند .


۱۳۹۶/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...