نسخه چاپی

بارش باران در ۱۶ استان/ اختلال در تردد جاده‌ای به دلیل بارش برف

به گزارش نما - ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در ۱۶ استان طی امروز و فردا، از بارش برف در برخی مناطق مرتفع و کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌ای خبر داد.

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با تداوم فعالیت سامانه بارشی امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، شمال کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، برخی نقاط زنجان، شمال سمنان، شمال تهران و به تدریج گلستان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (۱۳ مهر) بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز و تهران و به صورت پراکنده در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و قزوین رخ خواهد داد تصریح کرد: شدت بارش در این روز نیز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران و سمنان است.

وظیفه با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه از بعد از ظهر فردا کاهش می‌یابد، گفت: به دلیل کاهش قابل ملاحظه دمای هوا طی امروز و فردا، بارش در مناطق مرتفع و کوهستان‌های استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، تهران و سمنان به صورت برف و باران پیش بینی می‌شود که همراه با مه گرفتگی می‌تواند منجر به اختلال در تردد جاده‌ای در این مناطق شود.

وی با بیان اینکه امروز خلیج فارس و دریای خزر و فردا دریای خزر مواج است، اظهار کرد: روز جمعه (۱۴ مهر) با پایان یافتن فعالیت سامانه بارشی در کشور افزایش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود همچنین با توجه به افزایش سرعت وزش باد، طی امروز و فردا در مناطقی در غرب و جنوب غرب کشور احتمال وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ مهر) همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، به تدریج کاهش ابراز بعدازظهر با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۴ مهر) صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

۱۳۹۶/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...