نسخه چاپی

ابراز نگرانی اردن از پیامدهای همه‌پرسی كردستان عراق

دولت اردن از پیامدهای همه‌پرسی كردستان عراق و تأثیرات آن بر تمامیت ارضی این كشور ابراز نگرانی كرد و مسئولان عراق را به گفت‌وگو فراخواند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «محمد المؤمنی» سخنگوی رسمی دولت اردن درباره پیآمدهای همه‌پرسی یکجانبه اقلیم کردستان و تأثیرگذاری آن بر پایبندی ملت عراق به تمامیت ارضی این کشور هشدار داد.

المؤمنی عدم اتخاذ هر گونه اقدامات یکجانبه که وحدت عراق و حاکمیت آن را در معرض خطر قرار دهد، خواستار شد و گفت که چنین اقدامات ممکن است دستآوردهای روند سیاسی به رهبری «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در حمایت از منافع این کشور، مقابله با چالش‌ها و تحقق آشتی ملی فراگیر را تضعیف کند.

بنابر گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، المؤمنی همچنین پرهیز از متشنج شدن اوضاع و حل اختلافات از طریق گفت‌وگو به گونه‌ای که پایبندی به قانون اساسی عراق تضمین و تمامیت ارضی آن حفظ شود، خواستار شد.

وی ابراز امیدواری کرد که روند گفت‌وگو بر اساس مرجعیت قانون اساسی در سریع‌ترین زمان ممکن به منظور حمایت از دستآوردهای ملی در سراسر عراق از جمله اقلیم کردستان و دور کردن سایه بحران جدید در این کشور که پیروزی‌های بزرگی بر تروریسم محقق کرده است، آغاز شود.

اقلیم شمال عراق اخیرا در اقدامی بر خلاف خواسته‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، همه‌پرسی جدایی کردستان را برگزار کرد در حالیکه دولت عراق مخالف این همه‌پرسی است و اعلام کرده که نتایج آن را به رسمیت نخواهد شناخت.

۱۳۹۶/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...