نسخه چاپی

زمزمه افزایش قیمت انشعاب برق

صنعت برق كشور به جهت فروش برق به مشتركین كمتر از قیمت تمام شده و ایجاد شكاف بین هزینه ها و درآمدهای خود كسری مالی سنگینی را تحمل می كند كه برای جبران آن دست به افزایش قیمت انشعاب برق زده است.

به گزارش نما به نقل از میزان، هزینه اشتراک و انشعاب برق یکی از موضوعات مورد اهمیت این حوزه است که در روزهای گذشته صحبت هایی از افزایش قیمت آن به گوش رسید. افزایشی که شاید با توجه به شرایط فعلی این حوزه مرهمی باشد بر شکاف ایجاد شده بین هزینه ها و درآمدها و تغییری در اقتصاد نا به سامان صنعت برق کشور ایجاد کند.

بنا بر اهداف و برنامه‌ریزی‌های اولیه افزایش قیمت فروش انشعاب برق به این صورت بود که از سال 82 سالانه فروش انشعاب و کنتور افزایش قیمت حدود 50 درصدی داشته باشد که این امر محقق نشد و یک مرحله افزایش قیمت در سال 93 و مرحله بعدی آن شهریورماه سال گذشته صورت گرفت.

پس از آن در مهرماه سال جاری مجددا صحبت‌هایی از افزایش قیمت انشعاب برق به گوش می‌رسد، این در شرایطی است که بنا بر اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی صدور این بخشنامه در زمان تعیین نشدن وزیر نیرو مورد تایید نیست، همچنین نمایندگان مجلس مخالفت خود را با افزایش قیمت‌ها اعلام کرده‌اند و معتقدند آثار سو بر اقتصاد و صنعت کشور خواهد داشت.

به طور کلی انشعاب خانگی به دو دسته عمومی ساختمان مانند برق مصرفی آسانسور، موتورخانه، برق مشترک برای راهرو، پارکینگ و انشعاب خانگی تقسیم بندی می‌شود که هزینه این دو گروه به دلیل نوع و میزان استفاده و مقاومت متفاوت است.

همچنین هزینه انشعاب نیز به سه زیرگروه هزینه نیرورسانی،بهای لوازم اندازه گیری و هزینه انشعاب تقسیم شده و هزینه هر کدام جداگانه محاسبه و دریافت می‌شود تا در نهایت درآمدهای حاصل از فروش انشعاب برق در زمینه توسعه، نوسازی، بهینه سازی و تقویت شبکه هزینه شود.

۱۳۹۶/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...