نسخه چاپی

پیشكسوت استقلال در گفت و گو با نما:

اگر فرهاد مجیدی بیاید، عالی است!

عکس خبري -اگر فرهاد مجيدي بيايد، عالي است!

فرصت نشد كه در خصوص دستیاران در جلسه كمیته فنی صحبت كنیم و فقط سرمربی تیم را انتخاب و جلسه تمام شد. با این حال بحث حضور دو نفر از پیشكسوتان استقلال وجود دارد. اگر هم فرهاد مجیدی بیاید، عالی است. حتماً می‌تواند كمك كند او یكی از كسانی است كه باعث خوشحالی هواداران هم می‌شود

گفتگو: علیرضاحاجی میرزابابا- بیژن طاهری، پیشکسوت باشگاه استقلال و عضو کمیته فنی این باشگاه که یکی از اعضای انتخاب کننده وینفرد شفر بود، خود یکی از ناکامان مربی گری در لیگ برتر ایران است. اما او نیز به تعویض منصوریان در استقلال و آوردن مربی کارکشته و کاربلد خارجی رای داد او معتقد است: به نظر من سن و سال اهمیت ندارد و سن مربی هر چه بالاتر باشد بهتر است. او بازیکن نیست، که بگوییم نمی تواند بدود. دو سه سال هم از برانکو بزرگ‌تر است. از نظر فنی هم چون شفر در آسیا و کشورهای عربی کار کرده و آنها هم از ما بی نظم‌ترند، با شرایط ما آشنایی دارد. یک سری چیزها هم ما باید به او یاد بدهیم و دستیارانش باید این مسائل را انتقال بدهند که با جو فوتبال ایران آشنا شود. بی نظمی‌ها نیز قبلاً در فوتبال ما بود و الان شرایط خیلی بهتر شده است.



چه شد که شفر را انتخااب کردید؟

پس از بررسی نتایج و به بن‌بست خوردن در مذاکرات با فاتح تریم، نظر جمعی کمیته فنی این بود که وینفرد شفر بیاید، چون هواداران استقلال لیاقت‌شان بیشتر از اینهاست. آنها در همه این سال‌ها لایق گرفتن جام هم بودند که نشد و امیدوارم استقلال امسال جامی در حذفی یا لیگ بیاورد تا هوادارانی که در سرما و گرما زحمت می‌کشند، دل‌شان شاد شود. شفر مربی با تجربه‌ای است و رزومه قوی هم دارد. هم در اروپا، هم در آسیا و هم در آفریقا مربیگیری کرده است و با شرایط کشورهایی مانند ما آشنایی دارد. جمع به این نتیجه رسید شفر را انتخاب کنند تا در این شرایط به تیم کمک کنند. شفر فردی است که سرد و گرم فوتبال را چشیده است. او در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی تجربه فعالیت دارد و با توجه به کار کردن در چندین کشور به تمامی مشکلات و کمبودها آگاهی دارد. او همچنین به واسطه حضور در فوتبال کشورهای عربی فوتبال ایران را نیز می شناسد. این مربی آلمانی کارش را بلد است و می تواند استقلال را به روزهای خوب برساند.


 دستیاران شفر چه کسانی می شوند؟

 فرصت نشد که در خصوص دستیاران در جلسه کمیته فنی صحبت کنیم و فقط سرمربی تیم را انتخاب و جلسه تمام شد. با این حال بحث حضور دو نفر از پیشکسوتان استقلال وجود دارد. اگر هم فرهاد مجیدی بیاید، عالی است. حتماً می‌تواند کمک کند او یکی از کسانی است که باعث خوشحالی هواداران هم می‌شود. مجیدی با تجربه بازی در خارج از کشور و حضور یک مربی بزرگ خارجی از جمله شفر، می‌تواند وزنه خوبی برای نیمکت باشد. او می‌تواند هواداران را هم برای حمایت از تیم به ورزشگاه بیاورد.


آیا این آلمانی منظم در فوتبال بی نظم کشورمان به مشکل برخواهد خورد؟
 به نظر من سن و سال اهمیت ندارد و سن مربی هر چه بالاتر باشد بهتر است. او بازیکن نیست، که بگوییم نمی تواند بدود. دو سه سال هم از برانکو بزرگ‌تر است. از نظر فنی هم چون شفر در آسیا و کشورهای عربی کار کرده و آنها هم از ما بی نظم‌ترند، با شرایط ما آشنایی دارد. یک سری چیزها هم ما باید به او یاد بدهیم و دستیارانش باید این مسائل را انتقال بدهند که با جو فوتبال ایران آشنا شود. بی نظمی‌ها نیز قبلاً در فوتبال ما بود و الان شرایط خیلی بهتر شده است.


 این مربی بر تیم های پایه استقلال نیز نظارت دارد؟

خود ایشان شخصا خواستند که تیم های پایه را رصد کنند و زیر نظر داشته باشند. ایشان تیم های پایه را زیر نظر خواهند داشت تا مسیر اصولی پیشرفت بازیکنان ادامه پیدا کند. این موضوع از دیگر ویژگی این مربی این است و نشان می دهد که به تیم های پایه اهمیت می دهد.


فکر می کنید شفر بتواند در استقلال موفق شود؟
 قاعدتا تا او بخواهد با حال و هوای فوتبال ایران آشنا شود کمی زمان می برد و هواداران استقلال صبور باشند و وقت بدهند تا باشگاه روزهای خوب خود را با حضور این سرمربی دوباره تکرار کند. شفر از فوتبال آلمان آمده و با حمایت هواداران و پشتیبانی آنها میتواند اثرگذار و موفق باشد.
 
چرا در فوتبال ما مربیان جوان دوام نمی آورند و همیشه رو به مربیان با تجربه میاوریم؟

شاید به این خاطر که مدیران باشگاه‌های ما هم مثل مربیان اگر تیم‌شان نتواند خوب نتیجه بگیرد از سوی مدیران بالادستی برکنار می‌شوند به همین دلیل هم مدیران به دنبال مربیان باتجربه می‌روند تا تیم‌شان را جمع و جور کند.

۱۳۹۶/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...