نسخه چاپی

آخرین آمار از خسارت‌های سیل در استان‌ها

رئیس سازمان مدیریت بحران كشور با اشاره به بارندگی و سیلاب روزهای اخیر در نوار شمالی كشور گفت: خوشبختانه تلفات جانی ناشی از بارش باران، برف و سیلاب در استانهای شمالی نداشته‌ایم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، اسماعیل نجار امروز(جمعه) درباره بارش باران، برف و سیلابی شدن معابر و رودخانه‌های برخی استانهای شمالی و خسارتهای ناشی از آن اظهار کرد: متاسفانه برخی استانهای شمالی کشور بر اثر نخستین بارش سنگین پاییزی دچار آبگرفتگی و بعضی مشکلات شد که این مسائل از سوی عوامل اجرایی و استانی در حال رفع است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی بر اثر این حوادث و سیلابها اتفاق نیفتاد و بابت خسارات مادی نیز برآورد خسارت از سوی مسئولان ذیربط انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مردم نقاط مختلف کشور در این ایام پاییز و زمستان باید به اطلاعیه‌ها و هشدارها توجه جدی داشته باشند، گفت: توجه به اخطاریه‌های هواشناسی و بحران، پرهیز از سفرهای غیر ضرور، داشتن تجهیزات زمستانی در صورت سفرهای ضروری، توجه ویژه به هشدارهای پلیس راه، عدم توقف و استراحت در کنار رودخانه‌ها یا مسیلها و آگاهی از وضعیت هواشناسی می‌تواند در کاهش آسیبها و خطرات کارساز باشد.

به گفته نجار، در طول سالهای اخیر عواملی نظیر دستکاری انسانی در طبیعت و تغییرات اقلیمی و بارشهای ناگهانی یا سیل‌آسا نیز در وقوع بحرانها و خطرات تاثیرگذار بوده است که باید چاره‌اندیشی در این رابطه صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: مردم نواحی مختلف و مسئولان ذیربط در استانهای کشور نیز باید به عدم ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها یا نقاط حادثه خیز توجه ویژه‌ای را داشته باشند چرا که برخی مواقع بارشهای ناگهانی می‌تواند حوادثی را برای ساکنان حریم رودها بیافریند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره نحوه برآوردد خسارت نیز اظهار کرد: بعد از وقوع حادثه یا بحران دستگاههای اجرایی شروع به برآورد خسارت می‌کنند و میزان خسارتها بعد از تجمیع در استانداریها مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با آن صورت می‌پذیرد.

گفتنی است، در روزهای گذشته جریانات خنک شمالی و سامانه بارشی نیمه شمالی کشور را در برگرفت که عمده بارشها در نوار شمالی و استانهای ساحلی دریای خزر به‌ویژه گیلان به‌وقوع پیوست و موجب بروز خساراتی نظیر آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر در برخی نقاط این استانها شد.

۱۳۹۶/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...