نسخه چاپی

آمریكا، پرداخت دستمزد به نیروهای پیشمرگه را متوقف كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: تارنمای خبری المانیتور روز جمعه گزارش داد؛ آمریکا پرداخت دستمزد به نیروهای پیشمرگه کرد را متوقف کرده است.

«اریک پاهون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص به المانیتور گفت: تفاهمنامه امضا شده بین وزارت دفاع با دولت محلی کردستان برای حمایت مالی در جریان عملیات (آزادسازی) موصل در ژوئیه 2017 به پایان رسید و آخرین وجوه در ابتدای ماه سپتامبر (به حساب‌ها) منتقل شد.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال 2016 با پرداخت دستمزد ماهیانه به هزاران جنگجوی کرد در نبرد علیه داعش موافقت کرده بود.

در لایحه بودجه پیشنهاد شده برای هزینه‌های نظامی آمریکا در سال مالی 2018 هم ارسال کمک‌های مالی به نیروهای پیشمرگه پیش بینی شده بود و انتظار می‌رفت که این فرآیند به مدت یکسال دیگر تمدید شود.

دولت ترامپ اما به نظر می‌رسد در واکنش به برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، با تمدید این توافق مخالفت کرده است.

آمریکا نتایج این همه پرسی را که در تاریخ 25 سپتامبر (سه مهر) برگزار شد، به رسمیت نشناخته است. وزارت امور خارجه این کشور پیش‌تر تلاش‌ها برای برگزاری همه پرسی کردستان عراق را موجب انحراف توجه‌ها از نبرد با داعش و ایجاد بی ثباتی در منطقه‌ دانسته بود.

این در شرایطی است که رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین شریک سیاسی واشنگتن در منطقه از استقلال کردستان عراق به طور جدی اعلام حمایت کرده است.

۱۳۹۶/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...