نسخه چاپی

اعزام ناو گروه تهاجمی آمریكا به شبه‌جزیره كره

به گزارش نما - ایسنا نوشت: در حالی که گزارش شده پیونگ یانگ برای آزمایشات موشکی جدیدی برنامه‌ریزی می‌کند، ناو هواپیمابر رونالد ریگان آمریکا به همراه یک ناو مسلح به موشک‌های هدایت شونده و یک زیردریایی که با سوخت اتمی کار می‌کند به طرف شبه جزیره کره راه افتاده است.

پایگاه اینترنتی راشاتودی، ناو هواپیمابر رونالد ریگان آمریکا بعدازظهر جمعه با همراه داشتن ۸۰ هواپیما وارد آب‌های دریای چین جنوبی شد تا خود را به سواحل کره‌ جنوبی برساند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یکی از مقامات کره‌ جنوبی گفت: واشنگتن و سئول مانورهای مشترکی را برای شناسایی، ردگیری و رهگیری با موشک‌های بالستیک و همچنین برای آزمایش کار با جنگ‌افزارهای ضد زیردریایی انجام خواهند داد.

این مقام افزود: این مانورهای نظامی احتمالا در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) برگزار خواهند شد.

آدمیرال مارک دالتون، فرمانده گروه تهاجمی ناو هواپیمابر رونالد ریگان آمریکا گفت: این مانورها قرار است ارتش آمریکا را برای دفاع از متحدانش و همچنین حفظ ثبات در این منطقه آماده سازد.

وی افزود: آمریکا نسبت به استفاده از تمامی گزینه‌ها به منظور وادار کردن کره شمالی به تغییر روش، کاملا صریح و شفاف بوده است.

در همین حال قانونگذاران روس که اخیرا به کره شمالی سفر کرده بودند گفتند: پیونگ یانگ به آنها اعلام کرده که برای آزمایش یک موشک دوربرد جدید برنامه ریزی می‌کند.

پیش از مانورهای پیشین آمریکا – کره‌ جنوبی در اوت سال جاری میلادی پیونگ یانگ تهدید کرده بود که در واکنش به این اقدام دست به یک عمل "تلافی جویانه بی‌رحمانه" خواهد زد.

کره شمالی گفته بود که این مانورها که ادعا می‌کند تمرینی برای حمله هستند ممکن است منجر به یک مرحله غیرقابل کنترل جنگ اتمی شود.

واشنگتن ضمن رد درخواست‌ها برای متوقف کردن یا محدود کردن این مانورها در بحبوحه افزایش تنش‌ها گفته است آمریکا کاملا حق دارد تا با متحدانش مانورهایی انجام دهد و تصمیم‌اش برای انجام مانور تغییر نخواهد کرد.

۱۳۹۶/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...