نسخه چاپی

سلیمی در گفت وگو با نما :

تغییر نظام ریاستی به پارلمانی ترفند دولت برای انحراف افكار عمومی از شكست برجام است

عکس خبري -تغيير نظام رياستي به پارلماني ترفند دولت براي انحراف افکار عمومي از شکست برجام است

یك نماینده در مجلس شورای اسلامی گفت : طرح بازنگری در قانون اساسی و ایجاد نظام پارلمانی ایجاد حاشیه برای بروز نوعی غفلت در مسئولین و انحراف و پرت كردن حواس مردم و افكار عمومی از پرداختن به مسائل اساسی كشور است .

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت وگو با نما با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر احتمال ارسال نامه ای به مقام معظم رهبری برای درخواست بازنگری در قانون اساسی و ایجاد نظام پارلمانی گفت : موضوع مطروحه برای بازنگری در قانون اساسی و ایجاد نظام پارلمانی موضوع جدی در مجلس نیست تنها نماینده ای گفته احتمال دارد این اقدام صورت گیرد و اصلا مشخص نیست ایشان بر چه اساسی این موضوع را طرح نموده که رسانه ای هم شده است .
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در یکی از سفرهای استانی که موضوعی مرتبط در این باره مطرح کرده بودن و همان زمان موضوع رسانه ای و ابراز نظرات مختلفی هم شد عنوان نمود : ایشان بعد از گذشت چندین سال اقدام به اظهار نظر پیرامون این مسئله نموده که با توجه به تغییر شرایط جامعه الویت امروز جامعه ما نبوده و اصلا قابل پرداختن و طرح و بحث نیست .
وی با اذعان به اینکه پرداختن به این مسئله بیشتر مصداق حاشیه سازی دارد اظهار نمود : امروز این موضوع اولویت اول کشور نیست و یک بحث حاشیه ای برای ایجاد نوعی غفلت در مسولین قلمداد می شود ، بحث امروز پرداختن جدی به مسئله برجام و وضعیت اقتصاد کشور و وضعیت معیشتی مردم است این موضوعات مبحثی انحرافی برای پرت کردن حواس مردم و افکار عمومی از مسائل اساسی کشور و بی جواب گذاشتن حق مطالبه گری آنان است .
وی با بیان اینکه توصیه کنونی مقام معظم رهبری پرداختن به مشکلات مردم بخصوص در زمینه های اقتصادی است گفت : پرداختن به مسئله بیکاری ، بحران اقتصادی و رکود ، ازدواج جوانان ، مشکلات موجود در بانک ها ، تعطیلی مکرر و پی درپی کارخانه ها و تنزل تولید ملی ، عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران و تعطیلی معادن و واردات بی رویه نیازمند اقدامات ضربتی ، توجه و پیگیری از سوی مجلس است
وی با انتقاد از برخی نمایندگان در مجلس عنوان نمود : چرا کسی این موضوعات را طرح و به صورت جدی از دولت مطالبه نمی کند ؟ چرا کسی از مسئولان در مورد صندوق توسعه ملی که پولش کجا خرج می شود گزارش دقیق و شفاف به مردم نمی دهد ؟ آقایان مسئول افتخار می کنند دو و نیم میلیون بشکه نفت صادر می شود پولش کجاست ؟
وی افزود : مشکلات اساسی کشور الان پرداختن به این مسائل است نباید سبب حواس پرتی و انحراف از پرداختن به امور اساسی کشور شد ، بنده پیرامون موضوع مطروحه درباره بازنگری قانون اساسی برای تغیییر به نظام پارلمانی سابقا" صحبت کرده و به تفصیل به موضوع پرداخته ام لیکن امروز دستور و امر رهبری مسئله دیگری است نه پرداختن به این حواشی ، امروز توجه به اقتصاد الویت اصلی است وپرداختن به سایر امور چون این موضوع صرفا حاشیه سازی و انحراف از اصل مسائل موجود در کشور وتلاش برای رفع مشکلات پیش روست .

۱۳۹۶/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...