نسخه چاپی

رضایی: سپردن برجام به كنگره توسط ترامپ نوعی خودكشی است

دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام با بیان اینكه سپردن پرونده برجام به كنگره توسط ترامپ نوعی خودكشی است، گفت : ترامپ بنا دارد كه با این كار بار را از دوش خود بردارد و به كنگره بسپارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، محسن رضایی روز شنبه در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره سپردن پرونده برجام از سوی ترامپ به کنگره گفت بر اساس شنیده ها ترامپ به جای اینکه خودش بخواهد تمدید توقف تحریم ها را امضا کند، می خواهد آن را کنگره بسپارد چون اگر این کار را نمی کرد آمریکا خود به خود از برجام خارج می شد ولی وی راه دیگری را انتخاب کرده و تصمیم را به کنگره واگذار خواهد کرد.
وی ادامه داد کنگره دو تا سه ماه فرصت دارد تا درباره توقف تحریم ها یا اعمال آن تصمیم گیری کند اما ترامپ بنا دارد که با این کار بار را از دوش خود بردارد و به کنگره بسپارد.
رضایی خاطرنشان کرد این نشان می دهد که ترامپ مشکل دارد. در شرایطی که حتی نمی تواند وزنه 70 تا 80 کیلو را بزند ولی به دنبال بلند کردن وزنه ای 500 کیلیویی است که به نظر من نوعی خودکشی است.
وی همچنین درباره اظهارات آمانو درباره بند T برجام و ارائه اطلاعات نظامی به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: به نظر من این خواسته غیرمنطقی است و هرگز اسرار نظامی را در اختیار دیگران قرار نمی دهیم.
دبیر مجمع تشخیث مصلحت نظام خاطرنشان کرد: کتمان اسرار یکی از راه های جلوگیری از ناامنی است پس هرگز قبول نمی کنیم که کسی از اسرار نظامی ما باخبر شود.

۱۳۹۶/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...