نسخه چاپی

چرا آمریكا ایران را تحمل نمی‌كند؟!

عکس خبري -چرا آمريکا ايران را تحمل نمي‌کند؟!

دولت آمریكا در شش دهه گذشته به ندرت روزی را بدون تلاش برای ضربه زدن به ایرانی‌ها سپری كرده است.


دولت آمریکا در شش دهه گذشته به ندرت روزی را بدون تلاش برای ضربه زدن به ایرانی‌ها سپری کرده است. این جمله یک سیاستمدار ایرانی نیست، بلکه جمله یکی از استراتژیست‌های آمریکاست که درباره برنامه آمریکا برای ضربه زدن به ایران گفته شده است. نوام چامسکی، سیاستمدار و زبان‌شناس برجسته آمریکایی که نظرات وی بر سیاستمداران آمریکایی اثرگذار است، درباره دلایل واقعی دشمنی آمریکا با ایران می‌گوید، آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند یک نیروی مستقل در منطقه‌ای را که آنها حق‌شان می‌دانند، تحمل کنند.
این سخنان یکی از صریح‌ترین اعتراف‌های تاریخ است که دلایل واقعی دشمنی و دسیسه‌چینی آمریکا را علیه ایران آشکار می‌کند. برخی‌ها به دنبال آن هستند که به مردم القا کنند دشمنی آمریکا با ایران به دلیل حقوق بشر، حقوق هسته‌ای، حمایت از فلسطین و... است. در این زمینه، آمریکا هم هر روز فشارهای خود را به بهانه‌ای علیه نظام اسلامی ادامه می‌دهد.
در چهار سال گذشته معامله بر سر مسائل هسته‌ای در دستور کار دولت‌مردان و مسئولان دیپلماسی کشورمان قرار گرفت؛ آنها انتظار داشتند پس از این مذاکرات شاهد فضایی رویایی باشند؛ اما نه تنها این موضوع حل نشد، بلکه در عمل شاهد افزایش تهدیدها و تحریم‌ها علیه ایران هستیم و این روزها هم رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده ایالات متحده از کنار گذاشتن برجام سخن می‌گوید. یکی از رهبران ضدجنگ در آمریکا و سردبیر نشریه «ویرجینیا دیفندر» تعبیر بسیار جالبی از نقش انقلاب اسلامی در تقابل با آمریکا دارد و می‌گوید: «من معتقد هستم بقای ایران در طول این 38 سال به عنوان یک کشور آزاد و رها از استثمار شرکت‌های غربی و تسلط دولت‌های غربی، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب ایران و الهام و الگویی برای مردم ستمدیده و استثمار شده در هر جای دنیا و با هر نژاد و مذهبی است.»
راهکار مقابله با آمریکا همان است که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) می‌فرمایند: «بیداری، اعتماد و خودباوری، سه مقوله مهم حرکت در مسیر پیشرفت و مقابله با توطئه‌های نظام سلطه است، که برگرفته از راه و سلوک حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.»

۱۳۹۶/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...