نسخه چاپی

پالایشگاه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی را به ۱۰ درصد قیمت واگذار كرده‌اند!

نماینده مردم كرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به مفاسد نحوه واگذاری پالایشگاه كرمانشاه گفت: پالایشگاهی را كه ۱۸۰۰ میلیارد تومان قیمت داشته به ۱۰ درصد قیمت واگذار كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از مهر، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در جلسه علنی امروز و در دفاع از تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی اظهار داشت: پالایشگاه کرمانشاه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی بابت دیون دولت به بانک‌های خصوصی به قیمت ۱۸۰۰ میلیارد تومان واگذار شده بود.

وی افزود: اما پس از این، یک عده در سازمان خصوصی‌سازی این پالایشگاه را از مالکان خلع ید کرده‌اند و آن را مجددا به ۱۰ درصد قیمت اصلی به فرد دیگری واگذار کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: فساد از آنجا شروع شده است که پالایشگاه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی را به قیمت ۲۰۰ میلیارد تومان واگذار کرده‌اند و اتفاقا معاون اول رئیس جمهور هم به دفترش دستور داده است این موضوع را بررسی کنند.

مصری خاطرنشان کرد: قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی می‌گوید که خریدار باید اهلیت داشته باشد و بدهی بانکی هم نداشته باشد، اما در این مورد پالایشگاه را به فردی واگذار کرده‌اند که فقط در عمرش به ماشینش بنزین زده است و از پالایش چیزی نمی‌داند، علاوه بر آن بدهی بانکی سنگینی دارد که از طریق زد و بند با استاندار کرمانشاه، معوقات بانکی این فرد را قسط‌بندی کرده‌اند و پالایشگاه را به او داده‌اند.

وی با بیان اینکه مجلس نباید اجازه بدهد فساد جدیدی شکل بگیرد، گفت: کمیسیون‌های اقتصادی و انرژی مجلس هر کدام به صراحت برخلاف بودن این واگذاری تاکید کرده‌اند، لذا از مجلس درخواست داریم تا ضمن موافقت با تحقیق و تفحص، به ما این امکان را بدهند تا جزئیات آن را به طور دقیق‌تر بررسی کنیم.

۱۳۹۶/۷/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...