نسخه چاپی

عراق نیازمند كمكهای نظامی روسیه

نخست وزیر عراق كه در مسكو به سر می برد ضمن تاكید بر ضرورت حل مسالمت آمیز بحران سوریه، كشورش را نیازمند تسلیحات جدید دانست.

به گزارش نما، مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم نوشت: نوری المالکی گفت: عراق از حل مسالمت آمیز بحران سوریه حمایت می کند و بنابر این هر تلاشی در این زمینه مورد حمایت ماست.

وی افزود: عراق نه از مخالفان و نه از حکومت سوریه در درگیری ها حمایت می کند و روابط عراق با دیگر کشورها و رهبران آن به میزان توجه آنها به ملتهایشان بستگی دارد.

مالکی اظهار داشت : رهبران عراق همگام با روسیه به دنبال راهکار برای بحران سوریه هستند و موضع بغداد بر اساس تصمیمات اتحادیه عرب و نشست ژنو است.

نخست وزیر عراق بیان کرد: عراق با دخالت خارجی در امور دیگر کشورها مخالف است و ادامه بحران در سوریه را دارای تبعات برای کشورهای دیگر خاورمیانه می داند.

المالکی افزود: عراق به کمکهای روسیه در زمینه نظامی نیاز دارد و بغداد به سلاحهای جدید برای به کارگیری آن در کوهها و دفاع از خود نیاز دارد.

وی گفت: عراق آماده همکاری با همه کشورها برای مبارزه با القاعده است.

مالکی با اشاره به واکنش آمریکا درباره خرید سلاح از روسیه اظهار داشت: عراق درباره خریدهای تسلیحاتی و سیاست خارجی اش با هیچ طرفی مشورت نمی کند.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: روسیه شریک نزدیک عراق در زمینه بهره برداری از منابع طبیعی اش است و عراق اهتمام خاصی به استفاده از منافع خود برای بازسازی زیر ساختهایش دارد.

۱۳۹۱/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...