نسخه چاپی

نشت گاز از موتورخانه خوابگاه علت فوت دانشجوی پزشكی شهركرد

به گزارش نما - ایسنا نوشت : سرپرست تیم اعزامی وزارت بهداشت برای بررسی فوت دانشجوی علوم پزشکی شهرکرد اعلام کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی گزارش کامل فوت دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد را تهیه و به معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارائه کردیم تا تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

دکتر عباس عطوف با اعلام این خبر اظهار کرد: در بازدیدی که از خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد داشتیم ضمن برگزاری جلساتی با مسئولین و مدیران، محل وقوع حادثه را بازدید کرده و با دانشجویان هم اتاقی‌های دانشجوی متوفی صحبت کردیم و از تاسیسات خوابگاه نیز بازدید کردیم.

وی با اشاره به اینکه تاسیسات بعد از حادثه گازگرفتگی خاموش شده بود، گفت: در بازدیدی که داشتیم تاسیسات را مجددا روشن کردیم و مشخص شد که نشت گاز وجود داشته که این نشت گاز در طبقه سوم و چهارم خوابگاه بیشتر احساس می‌شد.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نظر پزشکی قانونی نیز علت فوت مسمویت با مونوکسید کربن بوده است، اظهار کرد: اینکه چرا نشت گاز اتفاق افتاده در حوزه بررسی مسائل فنی است و در گزارشی که به معاونت فرهنگی وزیر بهداشت ارائه کرده‌ایم به این موضوع که مساله باید از نظر فنی بررسی شود نیز اشاره شده است.

وی افزود: پیش از این هیچ گزارشی از سوی دانشجویان مبنی بر نشت گاز در خوابگاه داده نشده و حتی برخی دیگر از دانشجویانی که در همان ساعات از حمام خوابگاه استفاده کرده اند بوی گاز را متوجه نشده‌اند. البته وقتی در همان شب حادثه، از اداره گاز منطقه به خوابگاه مراجعه می‌کنند تشخیص می‌دهند که منشاء نشت گاز در موتور خانه خوابگاه است.

دکتر عطوف با بیان اینکه بررسی علت نشت گاز به علت فرسودگی تجهیزات یا موارد دیگر در تخصص ما نیست، بیان کرد: ساختمان خوابگاه دخترانه دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد طی دو سال گذشته راه اندازی شده و چهارمین ترمی است که از آن استفاده می‌شود بنابراین به نظر بعید می‌رسد که مساله فرسودگی ساختمان و تجهیزات در میان باشد.

وی افزود: موتور خانه خوابگاه نیز موتور خانه مرکزی است و به هیچ عنوان داخل ساختمان جایی که گاز نشت کند وجود ندارد و تنها نقطه ای که امکان نشت گاز وجود داشته سیستم موتور خانه بوده است.

سرپرست تیم اعزامی وزارت بهداشت به خوابگاه شهر کرد گفت: پس از اینکه دانشجویان متوجه این دانشجو در حمام می شوند، ناظر خوابگاه بلافاصله در محل حضور پیدا کرده و این دانشجو را به یکی از اتاق ها منتقل می‌کند و بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و از دانشجویان حاضر در خوابگاه یک انترن و یک دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری نیز بر بالین این شخص حاضر می‌شوند و بر اساس گفته های این دو دانشجو وقتی از وی نبض گرفته اند که او نبض نداشته و فک او قفل شده بود. اما با این وجود عملیات احیا قلبی تنفسی را برای وی انجام دادند تا زمانیکه اورژانس برسد.

دکتر عطوف اظهار کرد: ما از اورژانس شهرکرد نیز بازدید کردیم و کل مکالمات از زمان تماس خوابگاه با اورژانس در آن جا ثبت شده بود و از زمان تماس تا رسیدن اورژانس به محل خوابگاه 8 دقیقه به طول انجامیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با بررسی و ثبت تمامی موارد مذکور، گزارش کامل فوت دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد را آماده کرده و به معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارائه دادیم تا تصمیات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

۱۳۹۶/۷/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...