نسخه چاپی

جهان در آستانه یك بحران مالی دیگر قرار دارد

وزیر اقتصاد آلمان كه به زودی كابینه این كشور را ترك می‌كند، هشدار داد افزایش تعداد وام‌های بازپرداخت‌نشده در كنار بالا رفتن سطح بدهی عمومی كشورها، جهان را به سوی یك بحران مالی بزرگ دیگر سوق می‌دهد.

به گزارش نما ، فارس به نقل از راشاتودی نوشت: ولسگانگ شوبل، وزیر اقتصاد آلمان که به زودی کابینه این کشور را ترک خواهد کرد هشدار داد: افزایش وام‌های بازپرداخت‌نشده در کنار بالا رفتن سطح بدهی عمومی کشورها،‌ جهان را در شرف یک بحران مالی بزرگ دیگر قرار داده است.

وی در سخنان خود تأکید کرد: بسیاری از کارشناسان اقتصادی در سراسر جهان نسبت به افزایش مخاطرات ناشی از انباشتگی هرچه بیشتر نقدینگی در کنار بالا رفتن سطح بدهی‌های عمومی خصوصی و عمومی کشورها، به شدت نگران هستند و خود من هم در این باره نگرانم.

شوبل افزود: خطر ایجاد یک حباب جدید روزبه‌روز بیشتر می‌شوند؛ چراکه بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در حال تزریق هزاران میلیارد دلار به بازارهای مالی هستند.

شوبل که از سال 2009 تاکنون وزارت اقتصاد آلمان را در اختیار دارد، یکی از وزرای طرفدار اتحادیه اروپا در کابینه آلمان محسوب می‌شود.

این مقام آلمانی همواره طرفدار شفافیت و صحت عمل فعالیت‌های اقتصادی بوده است و آن را راهی برای مقابله با بحران‌های کنونی در سطح اتحادیه اروپا دانسته است.

این وزیر آلمانی همچنین نسبت به تأثیر منفی تلاش‌های بانک‌های بزرگ اروپایی برای بازپس‌گیری وام‌های پرداخت‌شده پیش از بحران اقتصادی در جهان بر اقتصاد حوزه اروپا هشدار داد و گفت: این مسئله تهدیدی علیه ثبات اقتصادی حوزه یورو خواهد بود.

۱۳۹۶/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...