نسخه چاپی

تراكتور خواب نایب قهرمانی دوباره را هم نمی‌بیند

مهاجم استقلال با انتقاد از مسئولان این باشگاه تاكید كرد كه تا امروز فقط وعده دریافت پول را شنیده است.

به گزارش نما به نقل از نود، مشکلات مالي باشگاه استقلال اين روزها باعث ايجاد شايعاتي شده و حتي مديرعامل اين باشگاه اعلام کرده در صورتي که پول از وزارت ورزش نرسد، اين تيم دچار بحران خواهد شد.

در عين حال بازيکني نظير آرش برهاني به خاطر همين مشکلات در تمرين روز گذشته شرکت نکرد تا با مسئولان اين باشگاه صحبت کند.

برهاني در گفت‌وگو با فارس در خصوص دلايل غيبتش در تمرين ديروز و اتفاقاتي که در اين چند وقت اخير برايش رخ داده، صحبت‌هايي را انجام داد که در زير مي‌خوانيد.

* چرا روز گذشته به تمرين نرفتي؟

يک سري مشکلات مالي داشتم که فکر مي‌کنم باشگاه کاملا در جريان آنها است. حس کرده بودم بدقولي شده و نمي‌دانم که تا چه زماني اين اتفاقات مي‌خواهد ادامه داشته باشد. ديروز به تمرين نرفتم تا با مسئولان صحبت کنم تا هم تکليف خودم و هم تکليف آنهايي که چک دستشان دارم را روشن کنم.

* حالا تکليف چه شد؟

صورت خوشي ندارد که مدام بگويند ۳-۴ روز ديگر مشکلات حل مي‌شود. خسته شده‌ايم. اول گفتند قبل از تعطيلات، بعد گفتند تعطيلات اجلاس تمام شود، صد در صد پول مي‌دهيم. بعد گفتند قبل از بازي با راه‌ آهن و بعد از آن گفتند قبل از بازي با نفت آبادان،‌ حالا هم مي‌گويند چند روز ديگر. مدام قول، قول و باز هم قول اما انجام نمي‌شود. خدا مي‌داند بازيکنان نمي‌توانند تمرکز کاملي روي تمرينات و بازي‌ها داشته باشند. روي همين قول‌ها قبل از بازي با صبا حساب کرده بودم و فتح الله زاده به من گفت که حتما به تو پول مي‌دهم اما بعد از بازي حتي نتوانستم ايشان را پيدا کنم. هر رايزني بود انجام دادم اما نتوانستم با او حرف بزنم.

* هنوز با مسئولان صحبت نکردي؟

ديروز با علي اميري معاون باشگاه حرف زدم و ايشان گفت که اين دفعه صد در صد تا ۲۵ مهر ماه به بازيکنان پول مي‌دهيم. از اين بيست و پنجم‌ها خيلي آمده و رفته ولي باز هم صبر مي‌کنيم. اين همه صبر کرديم تا ۲۵ مهر هم صبر مي‌کنيم. مدام استرس دارم که نکند نتوانم چک فلان روز را پاس کنم و يا نتوانم طلب فلان شخص را بدهم.

* اينگونه حرف مي‌زني، مسئولان ناراحت نشوند؟

به نظر شما من بد صحبت مي‌کنم؟

* شايد مديران و مسئولان ما در ايران زياد طاقت انتقاد را نداشته باشند.

انتقاد نيست، حقيقت است. من هيچ کس را زير سؤال نمي‌برم و توهين نمي‌کنم اما اي کاش متوليان و مسئولان خودشان را جاي ما بگذارند. کل مجموعه استقلال مشکلات را مي‌دانند. من اينگونه حرف مي‌زنم که اگر تا روز ۲۵ مهر ماه پول نگرفتيم مردم از دست بازيکنان ناراحت نشوند و دوباره نگويند بازيکنان به خاطر پول بازي مي‌کنند.

مشکلاتي داريم که شايد هواداران ندانند. آنها خيلي از مسائل را نمي‌دانند و فقط ۹۰ دقيقه را تماشا مي‌کنند. بازيکنان در تمرين استرس موعد فلان چک خود را دارند ولي هوادار اين را نمي‌داند. در اين مدت سر تمرين نکردنم حرف‌هاي زيادي مطرح شد ولي اميدوارم هواداران اتفاقات را پاي بي‌غيرتي بازيکنان نگذارند. بازيکني که فکر و ذکرش درگير باشد، نمي‌تواند خوب تمرين کند. به خدا من هم خانواده دارم و مثل مردم بايد هزينه‌هاي زندگي‌ام را بپردازم.


*مي‌گفتند يکي از بازيکناني که بحث بازداشتش به خاطر مشکلات مالي مطرح شده، تو بودي. چنين چيزي صحت داشت؟

بحث بازداشت مطرح نبود ولي مشکلات مالي داشتم. حتي خود آقاي فتح‌الله‌زاده بحث بازداشت من را تکذيب کرد اما کتمان نمي‌کنم آنقدر مشکل مالي داشتم که مجبور شدم خط موبايلم را بفروشم تا چکم را پاس کنم. يک سال بود که به يک نفر بدهکار بودم و پول زيادي از من مي‌خواست و شما چه کسي را سراغ داريد به خاطر دريافت طلبش صبر کند؟

* ظاهرا بازيکنان به يکديگر پول قرض مي‌دهند...

يکي ماشينش را مي‌فروشد و يکي هم مثل من خط موبايلي را که خيلي دوست داشتم، فروختم. باور کنيد کار به جايي رسيده که پول توجيبي هم نداريم.

* تا به حال چقدر از باشگاه پول گرفته‌اي؟

من مبلغي دريافت کردم که جالب است در خصوصش توضيح دهم. ۴ ماه پيش باشگاه به من پولي پرداخت کرد که از آقاي اميري خواستم مستقيما پول را به حساب طلبکارم بريزد. اصلا رنگ پول را نديدم. ۱۱ هفته گذشته يک ريال نگرفته‌ايم و به خدا بعد از ۸ ماه بي‌پولي، پول را مستقيما به حساب شخص مورد نظر ريختم. در اين فصل سه چک دارم که مبلغش خيلي بيشتر از طلبم از باشگاه است. من هم روي حساب قرارداد و طلبم چک مي‌کشم. حتي وقتي پول را به حساب طلبکارم ريختند، هيچ اعتراضي نکردم.

قرار بود ارديبهشت به ما پول بدهند و من براي برج ۵ چک کشيدم. سه ماه وقفه انداختم که اگر باشگاه پولي نداشت، در فاصله اين سه ماه چک را پاس کنم ولي باز هم اين اتفاق نيفتاد. نمي‌گويم پولي نگرفته‌ام چون همانطور که گفتم مبلغ را به حساب شخص ديگري واريز کردم. ولي در مقابل پولي که از باشگاه طلبکارم رقم دريافتي‌ام ناچيز است.

*چرا بقيه اعتراض نکردند؟

بقيه هم گفته‌اند. صادقي و عمران‌زاده هم حرف زده‌اند. تعدادي از بازيکنان ما از تيم‌هاي ديگر آمده‌اند و مطالبات خود را از آنها گرفته‌اند ولي من چنين شرايطي ندارم. به خدا قسم من شرايط استقلال را مي‌دانم چون سال‌ها در اين تيم بازي کردم ولي انصافا مشکلات امسال عجيب و غريب است.

* اين روزها قلعه نويي نيز عزادار است و با او هم نمي‌توانيد صحبت کنيد.

ما شرايط امير خان را درک مي‌کنيم و مي‌دانيم چه غم بزرگي دارد. بايد از لحاظ روحي به او کمک کنيم و خوشبختانه مجيد صالح هم سرمربي بوده و هم تجربه دارد که تمرينات شادابي را براي بازيکنان در نظر بگيرد.


* به نظر مي‌رسد در بازي آينده مقابل تراکتورسازي بازي حاشيه‌اي و جنجالي را ببينيم؟

نبايد بگوييم فلان بازيکن فصل گذشته در آن تيم بازي مي‌کرده و اين مسائل حساسيت به وجود مي‌آورد. بازيکناني که در تراکتورسازي بازي کرده‌اند، براي آنها زحمت کشيده‌اند و بايد از آنها تشکر کرد. تبريزي‌ها در خواب هم نمي‌بينند تراکتورسازي دوباره نايب قهرمان شود و هر چقدر هم هزينه کنند نمي‌توانند اين عنوان را به دست بياورند اما قلعه نويي اين کار را براي آنها انجام داد.

جالب اينجاست که سال گذشته اين تيم آنقدر متحول و مدعي شده بود که حتي اگر تراکتورسازي مساوي مي‌کرد آنها ناراحت مي‌شدند. فکر نمي‌کنم قلعه نويي در حق تراکتورسازي بدي کرده باشد که بخواهند چنين رفتارهايي با او انجام دهند و يا بگويند بازي در آنجا سخت و جنجالي است.

* ظاهرا از کي‌روش انتقاد کرده بودي چون به تيم ملي دعوت نشدي؟

من حرفم را تکذيب نمي‌کنم ولي دوستان مقداري پياز داغش را زياد کرده بودند. خواهش مي‌کنم از حرف‌هاي امروز من برداشت‌هاي شخصي نکنند و تيترهاي استنباطي نزنند. من گفتم در اين سه چهار هفته بد کار نکرده بودم و دوست داشتم مثل خيلي‌ها دعوت شوم و به تيم ملي خدمت کنم. مهاجمان تيم ملي مثل انصاري‌فرد، قاضي و غلامي بازيکنان بسيار خوبي هستند ولي من هم ۸ سال پيش در جام جهاني بودم و در دو دوره در مقدماتي جام جهاني حضور داشتم. فکر نمي‌کنم چيزي از آنها کم داشته باشم. هر چند قبول دارم سه گل در ۸ بازي آمار زياد خوبي نيست ولي توقعم اين بود که مربيان تيم ملي نگاهي هم به من داشته باشند. اين عين صحبت من بود و هيچ انتقادي نسبت به نحوه انتخاب ديگر بازيکنان يا ملاک او انجام ندادم و حالا هم از تلاشم کم نمي‌کنم و مطمئن باشيد بيشتر تلاش مي‌کنم تا به تيم ملي دعوت شوم.

۱۳۹۱/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...