نسخه چاپی

تعادل جمعیتی در حوزه جمعیت شهری/ كند شدن روند مهاجرت

وزیر راه و شهرسازی گفت: فرایند روند مهاجرت به شدت كند شده و در حوزه جمعیت شهری به یك تعادل جمعیتی رسیدیم و این پیام اصلی است كه روند تحولی جمعیت جابجا خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از میزان عباس آخوندی در همایش هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن بیان کرد: پذیرش تغییر و تحول در ساختار سکونت شهری در تهران دیده می شود و ما باید از این موضوع، تصور واحدی داشته باشیم و در کنار آن بهره برداری و سیاست گذاری یکسانی در این‌باره صورت گیرد تا به یک تعریف مشترک برسیم.

وی در ادامه افزود: داشتن یک تصویر مناسب از وضعیت سکونتگاه‌های ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و ترکیب جمعیت شهری و روستایی و میزان مهاجرت به شهر‌ها از موضوعاتی که همواره بیان می‌شود. ولی تصویر از این جملات این است که این روند با سرعت فراوان در حال ادامه است و فارغ از علایق مردم فرایند روند مهاجرت به شدت کند شده و در حوزه جمعیت شهری به یک تعادل جمعیتی رسیدیم و این پیام اصلی است که روند تحولی جمعیت جابجا خواهد شد.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: آمار از سال ٩٠ تا ٩٥ بسیار مهم است و این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که طی این سال‌های تحول جمعیتی در ایران مراحل نهایی خود می‌رسد.

آخوندی گفت: در سال گذشته تحول جمعیتی چندانی در شهر قم نداشته ایم و این روند روند کاهشی است ولی این به معنی کاهش دامنه تقاضا مسکن نیست ولی با توجه به تحولات مهاجرتی تقاضا نیز کاهش یافته است.

وی یادآور شد: کیفیت زندگی، فاصله طبقاتی، تغییر قیمت‌ها از بالا تا پایین شهر، از مسائل مهم و روز بازار مسکن است و ما نباید به دنبال موضوعات کمی در بازار مسکن باشیم که این طرح باید به اجماع کلی برسد و به زمان بیشتری نیاز است.

وزیر راه عنوان کرد: زمانی که میگوییم در تهران بیش از ٥٠٠ هزار واحد مسکونی است به معنی رخ داد اتفاقی در بازار مسکن است و زمانی که گفته می‌شود در منطقه یک ٣٥ هزار مسکن نوساز بدون مشتری است و مفهوم این امر از نظر اقتصادی شهری کاملا مشخص است و بیشتری ساخت و ساز در منطقه ٢٢ است و نرخ معاملات در ان به نسبت بسیار پایین‌تر است.

آخوندی در ادامه افزود:این رویداد‌های مهم اقتصاد کشور است که باید از ان درک درستی داشته باشیم تا در بازار مسکن تحولاتی ایجاد شود.

وی بیان کرد:بیشترین مداخلات دولت در بازار مسکن از دهه ٨٢ تا سال ٩٢ است که معادل ٨ درصد است و بیشترین امار شهر فروشی نیز مربوط به همین دوره است.قیمت زمین ظرف هشت سال، ٨.٦ برابر شده که این امر موجب رکود در بازار مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از سال ٩٢ نا ٩٥ رشد قیمت مسکن ٠/٠٢ معادل صفر بوده است.

۱۳۹۶/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...