نسخه چاپی

بخشایش اردستانی در گفت و گو با نما :

آمریكا از سیاست های ایران در جبهه مقاومت در عذاب است

عکس خبري -آمريکا از سياست هاي ايران در جبهه مقاومت در عذاب است

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : اساسا درگیری ایران و آمریكا بر سر برجام نیست بلكه آمریكایی ها از اینكه سلطه شان در منطقه توسط ایران به چالش كشیده شده است در عذابند .

احمد بخشایش اردستانی نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با اشاره به دیداری که سفرای اتحادیه اروپا با کنگره آمریکا داشتند ، گفت : درست است که کنگره آمریکا قوانین محکمی را علیه ایران وضع کرده است ، اما احتمال می دهند ترامپ کلیات برجام را بپذیرد اما همچنان ایران را ناقض برجام بداند .
وی در ادامه بیان داشت : ترامپ در گزارش 90 روزه خود به احتمال قوی ایران رادر کلیت برهم زننده برجام می داند و این رای به کنگره اعلام خواهد شد و کنگره نیز 60 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در خصوص تشدید یا عدم تشدید تحریم ها اعلام کند .
وی در خصوص دلیل مذاکرات تروئیکای اروپا با کنگره ، توضیح داد : به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن ترامپ و دو دستگی در کنگره اروپاییان ترجیح دادند که با کنگره مذاکره کنند و به دلیل اینکه جمهوری خواهان تا حدی موافق برجام بودند ممکن است در رای کنگره و یا حتی نظر ترامپ تاثیر گذار باشند .
وی توضیح داد : در واقع برجام به صورتی تنظیم شده است که اگر آمریکایی ها اقدام به تحریم کنند نقض برجام به حساب نمی آید اما هرگونه اقدامی از سوی ایران مساوی با نقض برجام خواهد بود .
وی با اشاره به نارضایتی امریکا از سیاست های ایران در جبهه مقاومت ، تصریح کرد : اساسا درگیری ایران و آمریکا بر سر برجام نیست بلکه آمریکایی ها از اینکه سلطه شان در منطقه توسط ایران به چالش کشیده شده است در عذابند .
وی با اشاره به اینکه اروپایی ها با آمریکا روابط تجاری بیشتری نسبت به ایران دارند ، اذعان داشت : همسو کردن اروپا در منطقه توسط آمریکا علیه سیاست های ایران طبیعی است و گمان می کنند که ایران اگر در بحث هسته ای وارد مذاکره شد در دیگر موضوعات نیز حاضر به مذاکره با آنها خواهد بود در حالی که در اشتباهند .
وی با تاکید بر اینکه هوشیاری و دقت در این مقطع از سوی ایران لازم به نظر می رسد ، عنوان داشت : آمریکا در تلاش است تا با اعمال تحریم های بیشتر ایران را به نقطه ای برساند که برجام را نقض کند اما ایران باید هوشیار باشد و بهترین راهکار یعنی پایبندی به برجام را ادامه دهد .
وی در پایان یادآور شد : یکی از زمینه هایی که آمریکا می خواهد با ایران وارد مذاکره شود بحث های نظامی است که به طور جدی از سوی سپاه ایران و مقام معظم رهبری با در بسته مواجه شده است و مقامات ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره در این زمینه با آمریکا نمی باشند .

۱۳۹۶/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...