نسخه چاپی

با باخت به كره جنوبی استیضاح نمی‌شوم!

رییس فدراسیون فوتبال گفت: اگر تیم ملی در مقابل كره جنوبی ناكام باشد مجمع آبان ماه فدراسیون به جلسه‌ای برای استیضاح من تبدیل نخواهد شد.

به گزارش نمابه نقل ازايسنا، علي كفاشيان كه براي تماشاي تمرينات تيم ملي فوتبال ايران به زمين شماره «2» ورزشگاه آزادي آمده بود در جمع خبرنگاران درباره ملاقات امروزش (سه شنبه) با كارلوس كي‌روش، اظهار كرد: من هر موقع كه به تمرينات مي‌آيم با كي‌روش صحبت مي‌كنم. البته امروز صحبت خاصي نداشتيم. هدف اين است كه اگر كاستي‌هايي وجود دارد و اگر تيم ملي نيازهايي دارد بتوانند به من بگويند و من هم آن را به بخش‌هاي زير مجموعه منتقل كنم. به هر حال ما در آستانه بازي حساس برابر كره جنوبي و ازبكستان هستيم. بايد در اين يكي، دو ماه مدام در صحنه باشيم تا مشكلي پيش نيايد.

وي درباره تغيير محل تمرين تيم ملي از شماره يك كمپ به زمين شماره دو آزادي اظهار كرد: زمين شماره يك كمپ به خاطر تمرين‌هايي كه در آن صورت گرفته بود، كمي خراب شده بود و كي‌روش كمي گله مند بود. ما زمين شماره دو آزادي را گرفته‌ايم تا زمان مسابقات انتخابي جام جهاني تيم ملي در اين زمين تمريناتش را انجام بدهد.

كفاشيان درباره حضور بازيكنان ايراني شاغل در اروپا نيز، تصريح كرد: ما سعي ‌كرده‌ايم تا مجوزهاي لازم را براي بازي اين بازيكنان در تيم ملي ايران بگيريم و همه چيز حل شده است. كي‌روش تغييرات جزئي را در تيم ملي براي بازي با كره جنوبي خواهد داشت و او گفته است كه اين تغييرات تا جام جهاني در تيم ايران ادامه دار خواهد بود.

وي درباره بازي با كره جنوبي نيز به خبرنگاران گفت: خوشبختانه بازيكنانانگيزه بالايي دارند. تيم ملي ما هميشه برابر تيم‌هاي قدرتمندتر و صاحب نام بهتر و جدي تر بازي مي‌كند و اميدواريم كه برابر كره همين طور باشند . بازيكنان قول داده‌اند تا پايان 90 دقيقه با تلاش هر چه بيشتر مبارزه كنند. من به صعود تيم ايران به جام جهاني 100 درصد خوش بين هستم، اما در عين حال معتقدم كه صعود شانسي با بازي‌هاي ضعيف فايده اي ندارد. ما بايد قوي باشيم، خوب بازي كنيم و بعد بتوانيم به جام جهاني راه يابيم تا همه مردم از عملكرد تيم ملي راضي باشند.

كفاشيان افزود: ما اقرار كرديم كه در سه بازي گذشته تيم ملي مي توانست بهتر باشد تا خيالش براي صعود راحت‌تر شود اما به هر حال اين اتفاق نيفتاد و شايد آن نتايج عاملي شده تا تيم ملي الان با جديت و انگيزه بيشتري برابر كره جنوبي بايستد. فوتبال است و هر اتفاقي در آن پيش مي‌آيد. ما بايد تلاش كنيم تا بهترين نتيجه‌ را بگيريم.

رييس فدراسيون فوتبال در واكنش به دعوت شدن مسعود شجاعي و علي كريمي به تيم ملي با وجود آن كه مدتها در تيمشان بازي نمي‌كنند و اين كه كي‌روش سرانجام همان جمع بازيكنان بازي با لبنان را براي ديدار با كره جنوبي انتخاب كرده، اظهار كرد: وظيفه من نيست كه اين موارد را به كي‌روش بگويم. اگر اين‌ها ايراد باشند من نبايد اين ايرادات را بگويم. كادر فني بايد خودش تصميم بگيرد. آنها با درايت و مطالعه تغييرات لازم را انجام مي‌دهند. مهم اين است كه كادر فني به كارش معتقد است و ما هم از آنها حمايت مي‌‌كنيم.

وي در واكنش به اين كه اگر مقابل كره جنوبي شكست بخوريم،‌ كارلوس كي‌روش همچنان سرمربي تيم ملي خواهد بود يا به فرودگاه امام خميني‌ (ره) هدايت مي‌شود؟! اظهار كرد: قرارداد ما با كي‌روش تا پايان خرداد ماه سال آينده است؛ زماني كه تكليف راه يابي ايران به جام جهاني مشخص مي‌شود. توپ گرد است و وقتي بالا مي‌اندازي تا وقتي كه به زمين مي‌رسد هزار چرخ مي‌خورد. ما تا پايان به قراردادمان پايبنديم و حتي اگر به كره جنوبي ببازيم از كي‌روش حمايت مي‌‌كنيم.

كفاشيان در واكنش به اين كه ممكن است در صورت ناكامي تيم ملي برابر كره جنوبي مجمع فدراسيون فوتبال در تاريخ نهم آبان ماه به جلسه‌اي براي استيضاح شما تبديل شود، گفت: خير. چنين نخواهد بود. مجمع دستورالعمل خودش را دارد. آن طور نيست كه با يك باخت شرايط اسيتضاح مرا فراهم كنند. هيچ جاي دنيا چنين عمل نمي‌كنند. مجمع به كارهاي مديريتي و به كارهاي مديريتي با نگاه مديريتي به فوتبال اعتقاد دارد. مجمع آبان ماه براي تعيين نايب رييس دوم فدراسيون و بيان يكسري گزارشهاي مالي است. هر چيزي پروسه خودش را دارد و بايد از راه قانوني اش انجام شود.

رييس فدراسيون فوتبال درباره جلسه‌اش با محمد عباسي وزير ورزش و جوانان و اين كه ظاهرا وزير از نتايج تيم ملي و شرايط فوتبال ايران راضي نيست، به خبرنگاران گفت: بله. من با عباسي جلساتي داشتم. به هر حال ما هم قبول داريم كه جايگاه فوتبال ما بايد بالاتر از اين‌ها باشد. اين دغدغه‌ ما هم هست. ما بايد از همه ابزار لازم استفاده كنيم و همه باشگاه‌ها، مردم و رسانه‌ها هم كمك كنند تا فوتبالمان به وضعيت بهتري برسد. وقتي مردم راضي نيستند باعث مي‌شود كه وزير ورزش و جوانان از شرايط فوتبال راضي نباشد. فقط مي‌توانم بگويم كه بايد از حداكثر توانمان براي پيشرفت فوتبالمان استفاده كنيم .

كفاشيان درباره انتخابات هيات فوتبال فارس نيز خاطر نشان كرد: ما تمام مدارك و گزارشات مستندات لازم را به وزارت ورزش و جوانان داده‌ايم و همه چيز روال قانوني خودش را طي كرده است.

وي همچنين درباره بازگشت خسرو والي زاده به تيم ملي و اين كه آيا در اين باره با كي‌روش صحبت كرده ايد؟ گفت: من صحبتي با كي‌روش داشتم،‌ اما باز هم در اين باره با او صحبت خواهم كرد. فكر نمي‌كنم كه مشكل خاصي وجود داشته باشد. اگر مشكلي هم حس مي‌كنيد مي‌توانيد از كي‌روش بپرسيد.

۱۳۹۱/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...