نسخه چاپی

ارز دولتی زیر پای فوتبالیست ها افتاده است

عکس خبري -ارز دولتي زير پاي فوتباليست ها افتاده است

چرا باید ارز در كشور برای واردات كالاهای لوكسی مانند ماشین های مدل بالای خارجی هزینه شود و بعد آن را زیر پای بازیكنان فوتبال بیاندازیم.

به گزارش نما، مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر در گفت و گو با شبکه رادیویی اقتصاد با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، بیان کرد: ستاد فرماندهی جنگ اقتصادی با محوریت بانک مرکزی باید تشکیل شود که به مثابه ستاد کل نیروهای مسلح در زمان جنگ عمل کند و در این شرایط قوای سه گانه بایستی به سیاست های این ستاد عمل کنند و نیروی خود را در اختیار آن قرار دهند.
به گفته رضایی هنوز دستگاه بروکراسی حاکم در کشور به شرایط حاد اقتصادی پی نبرده است، این درشرایطی است که با این نظام فشل اداری نمی توان به خوبی در مقابل تحریم ها ایستادگی کرد.
وی با بیان اینکه ما در شرایط شعب ابی طالب قرار نداریم افزود: ما دارای منابع و استعداد اقتصادی بالقوه ای هستیم نه در یک بیابان لم یزرع.
مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر اظهار داشت: مقام معظم رهبری راهبرد اقتصاد مقاومتی را در مقابله با تحریم ها مطرح فرمودند که بیان می دارد ما باید در راه خودکفایی گام برداریم و کالاهای اساسی کشور را خودمان تامین کنیم و در این راه باید از توان و ظرفیت بخش خصوصی استفاده و اقتصاد را به سوی مردمی شدن هدایت کنیم.
این کارشناس اقتصادی با طرح این سئوال که چرا باید در بازار با کمبود ارز مواجه شویم درحالی که باید پیش بینی تحریم ها را می کردیم گفت: متاسفانه در بخش توزیع ارز نیز مدیریت مناسبی نداشته ایم، چرا باید ارز در کشور برای واردات کالاهای لوکسی مانند ماشین های مدل بالای خارجی هزینه شود و بعد آن را زیر پای بازیکنان فوتبال بیاندازیم.
وی تصریح کرد: بخش دیگری از ارز کشور برای واردات کالاهای اساسی مصرف می شود که اینها هدر دادن منابع است. در فصل سرما انگور از شیلی وارد می کنیم در حالی که اصلا نیازی به مصرف انگور در این فصل نداریم و از سوی دیگر گلابی چینی وارد می کنیم که طعم و مزه ای ندارد و تنها شکل گلابی است.
رضایی با بیان این مطلب که چرا به سخنان رهبر انقلاب و امام راحل در زمینه اقتصادی گوش نمی دهیم، بیان داشت: امام و رهبری همواره درخصوص خودکفایی کشور در زمینه کالهای اساسی تاکید داشته اند که اگر این امر حاصل شود، به خوبی با ظرفیت و منابعی که در کشور وجود دارد می توانیم سالیان سال در مقابل تحریم ها ایستادگی کنیم.

۱۳۹۱/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...