نسخه چاپی

روایتی از مدافعین حرم بر پرده سینما

عکس خبري -روايتي از مدافعين حرم بر پرده سينما

فیلم مستند ـ داستانی «پلاك موقت» بر اساس زندگی شهید «مصطفی شیخ‌الاسلامی» ساخته شده است كه در مرحله تدوین نهایی قرار دارد. اولین اكران این فیلم در جشنواره عمار سال جاری خواهد بود.

روایت از حماسه‌های شهدای مدافع حرم در منطقه‌ آتش و خون به‌قدری مغفول مانده ‌است که اغلب فراموش می‌کنیم این دلیرمردان همان هم‌محله‌ای‌ها، هم‌مدرسه‌ای‌ها و هم‌عصران ما هستند که برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) در برابر حملات سبعانه دشمن ضد بشریت سینه سپر کردند و عاشقانه از جان و هستیشان برای اسلام و اهل‌بیت(ع) گذشتند. یکی از رسالت‌های سینما معرفی این الگوها در عصر حاضر به نسل احاطه‌شده در انواع و اقسام پیام‌های ضد اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی و به تصویر کشیدن این اسوه‌های مقاومت و ایثار است.

فیلم مستند ـ داستانی «پلاک موقت» بر اساس زندگی شهید «مصطفی شیخ‌الاسلامی» ساخته شده است که در مرحله تدوین نهایی قرار دارد. اولین اکران این فیلم در جشنواره عمار سال جاری خواهد بود.
محمد رعیت‌پور نویسنده و طراح این فیلم و پدرام زمانی کارگردان این اثر معرفی شده‌اند.
شهید شیخ‌الاسلامی ‌زاده چالوس است و علاوه بر افتخارات علمی، در ورزش جودو نیز مقام‌های استانی و کشوری را کسب کرد. وی پس از شهادت به‌عنوان اسطوره جودو انتخاب شده است. او به‌عنوان نیروی داوطلب راهی سوریه شد و در تاریخ ۱۶ آذر سال 1394 در شهر «حلب» توسط نیروهای داعش، به شهادت رسید.
محمد رعیت‌پور که در کارنامه خود سابقه نوشتن فیلمنامه‌هایی نظیر «خوش شانس»، «آلونک» و «زنگ خراب است لطفاً در بزنید» را دارد و آخرین ساخته بلند سینماییش با نام «پنج شب» در نوبت اکران است، پیش‌تولید یک فیلم داستانی بر اساس زندگی مدافعان حرم و خانواده‌های این شهدا را با نام «بعد از رفتنشان چه گذشت» به کارگردانی پدرام زمانی نیز آغاز کرده است.






۱۳۹۶/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...