نسخه چاپی

پورابراهیمی در گفت و گو با نما :

شركت های مشمول سهام عدالت به نام مردم به كام دولت / توزیع سود سهام عدالت به روش كنونی غیر قانونی است

عکس خبري -شرکت هاي مشمول سهام عدالت  به نام مردم به کام دولت / توزيع سود سهام عدالت به روش کنوني غير قانوني است

رییس كمیسیون اقتصادی مجلس گفت : قرار بود بخشی از مالكیت دولت به افراد جامعه منتقل شود كه نشد و شركت های مشمول سهام عدالت بنام مردم ولی بكام دولت شده اند و برای مردم در مورد سهام عدالت سه حق ورود به تصمیمات مدیریتی ، حق دریافت سود و حق مالكیت و فروش سهام تعریف شده بود.

پورابراهیمی در گفتگو با نما :
شرکت های مشمول سهام عدالت بنام مردم ولی بکام دولت شده اند
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : قرار بود بخشی از مالکیت دولت به افراد جامعه منتقل شود که نشد و شرکت های مشمول سهام عدالت بنام مردم ولی بکام دولت شده اند و برای مردم در مورد سهام عدالت سه حق ورود به تصمیمات مدیریتی ، حق دریافت سود و حق مالکیت و فروش سهام تعریف شده بود.
محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با بیان اینکه از همان سال های ابتدایی شروع واگذاری سهام عدالت، ساختار مدیریتی و تصمیم گیری در شرکت های سرمایه پذیر با چالش روبه رو شده و به انحراف کشیده شده است گفت :این چالش ها و مشکلات ناشی از عدم نظارت بر روی شرکتها بود. نه دولت و نه نمایندگان واقعی مردم در جریانهای تصمیم گیری در سالهای ابتدایی حضور نداشتند و این سرآغاز ایجاد فساد در این بخش بود.
وی با اشاره به اینکه درصد سودی که به مردم تعلق گرفته مقدار کمی است ، اذعان داشت : یکی از مشکلات، وجود شرکت های زیان ده بود. شرایط اقتصادی کشور از جمله کاهش قیمت نفت در سال های اخیر نیز مشکل دیگر پیش رو بود.
وی تصریح کرد : کاهش قیمت نفت اثر مشهودی بر سوددهی شرکت های زیر مجموعه نفت و محصولات نفتی داشته است. با این وجود سوددهی در سالهای اول می توانست این کمبودها را جبران کند ولی اینطور نشده است ومبلغ سود اعلامی توسط دولت برای ما نیز قابل قبول نیست و باید تحقیق و تفحص جدی در زمینه محاسبه این مقدار سود انجام گیرد که در حال پیگیری آن هستیم.
پور ابراهیمی با اشاره به پرداخت مبلغ باقیمانده تا یک میلیون تومان توسط مردم در خصوص سهام عدالت ، بیان داشت : مبلغی درحدود 20هزارمیلیارد تومان ، معادل همان مقداری خواهد بود که قرار است به عنوان سود به مردم پرداخت گردد یعنی در واقع دولت از مردم گرفته و به آنها بر می گرداند.
وی افزود : با توجه به تخفیفات درنظر گرفته شده برای دو دهک اول، 100درصد سود برای آنها تصویب شده و تکلیفشان مشخص است. با این حال هیچ برنامه ای برای دادن سهام به این دو دهک وجود ندارد و تغییرات مستمری در شرکت های سرمایه پذیر صورت گرفته و می گیرد که این امر خلاف قوانین است
وی عنوان داشت : قرار بود بخشی از مالکیت دولت به افراد جامعه منتقل شود که نشد و شرکت های مشمول سهام عدالت بنام مردم ولی بکام دولت شده اند وبرای مردم در مورد سهام عدالت سه حق ورود به تصمیمات مدیریتی، حق دریافت سود و حق مالکیت و فروش سهام تعریف شده بود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد : با نظر مجلس قرار شده است پرداخت سود سهام عدالت بصورت نقدی به مردم منتفی شود و جناب رئیس جمهور نیز موافقت اولیه خود را با این پیشنهاد نشان داده اند.
وی در پایان خاطر نشان کرد : نفع مردم در عدم پرداخت نقدی و بجای آن افزایش ارزش سهام آنها است البته بشرط اینکه انتقال هر چه سریعتر مالکیت سهام به مردم صورت گیرد .

۱۳۹۶/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...