نسخه چاپی

گزارش میدانی خبرنگار نما از نظرات مردم در خصوص اظهارات ترامپ؛

تحریم‌ها سبب اقتدار و خودكفایی ایران شد /ترامپ تاجری است كه اصلا از سیاست چیزی سر در نمی آورد

عکس خبري -تحريم‌ها سبب اقتدار و خودکفايي ايران شد /ترامپ تاجري است که اصلا از سياست چيزي سر در نمي آورد

یك شهروند تهرانی گفت:اطلاعات تاریخ و جغرافیا ترامپ در حد تك ماده هم نیست كه از واژه جعلی خلیج عربی استفاده می كند.

به گزارش خبرنگار نما؛ جمعه شب رئیس جمهور امریکا با صحبت هایی بی پایه و اساس علیه ایران و زیر سوال بردن بر جام بار دیگر خصومت تاریخی کشورش با ملت و دولت ایران را نمایش داد و راهبرد جدید دولتش را این باره از تریبون کاخ سفید اعلام کرد.در واکنش به اظهارات شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور امریکا نظرات مردم را در این خصوص جویاشدیم.
شهروندی در خصوص سخنرانی ترامپ به خبرنگار نما گفت: تحریم ها و محدودیت های دولتمردان آمریکایی علیه ملت ایران،باعث خود کفایی ایران اسلامی گردیده است و به نوعی این تهدیدها به پیشرفت کشورمان کمک کرده است.
واقعا جای تاسف دارد که رئیس جمهور آمریکا تا این حد اطلاعات تاریخی ضعیفی دارد که از واژه خلیج عربی استفاده می کند،اگر جرات دارند و بیایند اینجا نام خلیج عربی را بر زبانشان جاری کنند.
وی افزود: تا ملت ایران با یکدیگر متحد هستند و رهبر با درایتی همچون امام خامنه ای داریم کوچکترین گزندی به این ملت عاشورایی وارد نخواهد شد و ما اجازه نخواهیم داد تا کسی ذره ای طمع به کشور ما داشته باشد. از قدیم هم گفته اند هر کسی که هر عیبی دارد به گردن دیگران می اندازد،سوال این جاست که تروریست کیست؟ تروریست به واقع آن افرادی هستند که داعش را به وجود آوردند و یا در جایی 270 نفر مسافر را درآسمان سرنگون کردنند.
فرد دیگری درباره این اظهارات سخیف ترامپ به خبرنگار نما می گوید:این تهمت ها اصلا به ملت ایران نمی چسبد،این یاوه ها گویی های ترامپ در این مدت زیاد به گوش رسیده است، اظهاراتی که هیچ تاثیری بر استقلال کشور ایران اسلامی نداشته و نخواهد داشت.از این دست یاوه گویی ها هم در این 40 سال اخیر بسیار زیاد از دولتمردان امریکایی بر زبان جاری شده است، اما هیچ گاه اثری در اراده ملت ایران ایجاد نکرده است.
وی اظهار داشت:به نظر من حتی ترامپ به اندازه یک ارزن هم عقل در سرش وجود ندارد و به نوعی دیوانه ای تمام عیار است،از این دست حرف های بی پایه اساس در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب بسیار دیده ایم و همه آنها گزافی گویی است و باری است که هیچ گاه به جایی نخواهد رسید.
جوان دیگری هم با با بی عقل خواندن رئیس جمهور امریکا گفت:به نظر من امریکا با این رئیس جمهورش روز به روز در جهان منزوی تر خواهد شد،صحبت های ترامپ کاملا نا بخردانه بود،ترامپ خودش یک نظریه ای را می دهد که بر خلاف کارشناس های کشور خودش و تمام دنیا است.به نظر من آقای ترامپ ابزاری را که بخواهد اعمال قدرت در ایران داشته باشد ندارد و ملت ایران در این 40 ساله ثابت کرده اند که تا پای جانشان پای آرمان های این انقلاب هستند و این تهدیدهای رئیس جمهور امریکا هیچ ارزشی ندارد.
این جوان در ادامه افزود: به عقیده من هیچ فکری پشت صحبت های ترامپ وجود نداشت وصحبت های وی بیشتر باعث همدلی و اتحاد میان دولت و ملت ایران شد،به گونه ای که مشاهده کردید که بعد از پایان صحبت های رئیس جمهور امریکا تمام جناح و با هر سلیقه ای اظهارات ترامپ را گزافی بیش ندانستند و آن را بیشتر به جک تشبیه کردنند.
ترامپ اصلا عددی نیست که بخواهد در مورد ایران نظر بدهد،اصلا صحبت های ترامپ اهمیتی ندارد زیرا که ثبات شخصیتی ندارد که حالا ما بخواهیم در مورد این آدم احمق حرفی بزنیم.
خانم کهنسالی هم در خصوص رئیس جمهور امریکا به خبرنگار نما گفت: این آدم تاجری بیش نیست که اصلا از سیاست چیزی سر در نمی آورد و روش های کار کردن به عنوان یک سیاستمدار را هنوز نمی داند،از ترامپ می خواهم که چند تا کتاب در مورد تاریخ ایران و جغرافیا کشور ما مطالعه کند .
این شهروند ادامه داد:این اتهامات اصلا برای ما مهم نیست ،ما راهمان را به مانند 4 دهه گذشته پر قدرت ادامه خواهیم داد و ترامپ هم هر چه دلش می خواهد بگویید چراکه که این اظهارات این تاجر امریکایی برای ما مهم نیست.
وی ادامه داد: الان 38 سال است که این حرف ها را می زنند و نه تنها هیچ تاثیری در ارداه ملت ایران نداشته است ،بلکه ملت ما ر اهم متحد تر کرده است،ما ایرانی ها در گذشته و در نمونه بارز آن که 8 سال دفاع مقدس بود اثبات کردیم که تا آخرین قطره خونمان پای دفاع از وطنمان هستیم،در کل این صحبت های بی ادبانه و خارج از عرف دیپلماتیک به نظرم از روی ترس و وحشت از ایران و ایرانی است.

۱۳۹۶/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...