نسخه چاپی

كلینتون: تصمیم ترامپ یك اشتباه بزرگ است

هیلاری كلینتون اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ را یك اشتباه بسیار بزرگ دانست.

به گزارش نما ،ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا در واکنش به تصمیم ترامپ در مورد رد پایبندی ایران به برجام گفت: این یک اشتباه بسیار بزرگ است چراکه هیچ مدرکی وجود ندارد که نشانه نقض توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت هسته‌ای باشد.

بنا بر این به دلایل شخصی یا سیاسی که مشخص نیست، ترامپ در واقع درها را برای ایران باز گذاشته تا یک بار دیگر ایران به سوی دستیابی به سلاح هسته‌ای حرکت کند و من فکر می‌کنم این موضوع بسیار خطرناک است.

اما تیم کین، سناتور دموکرات و معاون پیشنهادی هیلاری کلینتون در دوران کمپین انتخاباتی او تصمیم ترامپ را باعث ضربه خوردن به اعتبار آمریکا دانست و اعلام کرد که این موضوع باعث خواهد شد که کشورهای دیگر به دلیل آنکه دیگر نمی‌توانند به آمریکا اعتماد کنند وارد توافقی با ما نخواهند شد.

وی افزود: این اقدام ترامپ از طریق آزاد شدن ایران از محدودیت‌های برجامی خود آمریکا را در ریسک قرار می‌دهد و توانایی ما را برای همکاری با جامعه بین‌المللی در مقابله با رفتارهای خصمانه ایران تضعیف می‌کند.

همچنین چاک شامر، سناتور نیویورک و رهبر دموکرات‌ها در سنا اعلام کرد که انتظار دارد کنگره از نظرات مقامات ارشد اطلاعاتی و نظامی خود ترامپ که خواستار ماندن در توافق هسته‌ای شده بودند، پیروی کند.

۱۳۹۶/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...