نسخه چاپی

ششمین ناوگروه اعزامی ارتش راهی روسیه شد

ناوگروه كشورمان متشكل از ناوشكن جمهوری اسلامی ایران دماوند و ناو موشك‌انداز پیكان به بندر مخاچ‌قلعه روسیه اعزام شدند.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، ششمین ناوگروه صلح و دوستی ایران با هدف تحکیم روابط و ابلاغ پیام صلح و دوستی از بندرگاه انزلی عازم بندر ماخاچ قلعه در جمهوری خودمختار داغستان روسیه شد.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش صبح امروز در مراسم بدرقه این ناوگروه اظهار داشت: این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند و ناو موشک انداز پیکان است.

دریادار احمدرضا باقری افزود: تاکنون در راستای اجرای ماموریت های ابلاغی محوله به ناوگان شمال نیروی دریایی، پنج ناوگروه صلح و دوستی و یک ناوگروه نیز برای شرکت در مسابقات ارتش های جهان (جام خزر) به کشورهای حاشیه دریای خزر اعزام شده است.

وی با اشاره به ابلاغ پیام صلح و دوستی ملت و دولت ایران به دولت و ملت جمهوری داغستان روسیه به عنوان مهمترین هدف از انجام این سفر تاکید کرد: تاکنون شش بار پرچم جمهوری اسلامی ایران در کشورهای حاشیه خزر به اهتزار درآمده و نمایش اقتدار و توانمندی و صلابت ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار تجهیزات و ابزار موجود ساخته دستان توانمند متخصصان ایرانی در شرایط تحریم کشور از دیگر اهداف این گونه سفرهاست.

باقری خطاب به پرسنل اعزامی به این سفر، آنها را سفیران ایران در جمهوری داغستان دانست و تاکید کرد: پرسنل اعزامی به این سفر باید در نوع رفتار و گفتار خود در کنار نمایش توانمندی و اقتدار ارتش توجه ویژه داشته باشند چرا که نوع رفتار و اقدام و عملکرد نیز در اجرای مراسمات و تشریفات و حتی در بازدید های غیر رسمی بیانگر بخش دیگری از توانایی های نیروی دریایی ارتش ایران است.

وی تصریح کرد: در صورت نمایش هرگونه ضعفی در رفتار و کردار و گفتار علاوه بر ارزیابی از سوی کشور میزبان ، به وجهه نطام و کشور نیز خدشه وارد می شود.

پنجمین سفر ناوگروه ایران به کشورهای حاشیه خزر درنوزدهم فروردین امسال انجام شد و تیرماه سال ۹۲ و اسفندماه ۹۵و مهرماه ۹۴ نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده بود و شهریور ۹۵ نیز ناوگروهی با هدف تحکیم روابط ، به کشور آذربایجان اعزام شده بود.

همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون شش بار طی سال های ۸۶ ، ۹۳ ، ۹۴ و شهریورماه ۹۵ و دو ناوگروه از جمهوری آذربایجان و جمهوری قزاقستان در مهر ماه ۹۶ با هدف تحکیم روابط دوستانه و گسترش تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.

۱۳۹۶/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...