نسخه چاپی

پاسخی به سوالات صراط درباره جوانگرایی در موتلفه

عکس خبري -پاسخي به سوالات صراط درباره جوانگرايي در موتلفه

این روزها كه اصحاب فتنه و جریان انحرافی مورد نفرت عمومی هستند و فضا برای بحث ایجابی باز می باشد؛ آنها كه خود را در خیمه ولایت تعریف می كنند به پرخاشگری با یكدیگر مشغول شوند و به تخریب یكدیگر بپردازند.

وَلا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ
البته نبايد دشمنى گروهى شما را بر آن دارد كه عدالت نكنيد
عدالت كنيد كه آن به تقوا نزديكتر است و از خدا پروا داريد كه خدا به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است / سوره مباركه مائده آيه 8

سردبير محترم سايت خبري صراط
سلام عليكم
مايه تاسف است كه اين روزها كه اصحاب فتنه و جريان انحرافي مورد نفرت عمومي هستند و فضا براي بحث ايجابي باز مي باشد؛ آنها كه خود را در خيمه ولايت تعريف مي كنند به پرخاشگري با يكديگر مشغول شوند و به تخريب يكديگر بپردازند.
مطلبي با عنوان "جوانگرایی در موتلفه؛ شاید وقتی دیگر " در آن سايت خبري درج گرديد كه حاوي ادعاهايي بي اساس بود و بر اساس آن تحليلي تخريبي بر عليه حزبي نگاشته شده بود، كه كارنامه 50 ساله آن نشان مي دهد همواره خود را سرباز ولايت دانسته و با فهمي كه از رهنمودهاي ايشان داشته حاضر به پرداخت هزينه در مسير تحقق خواسته هاي ايشان بوده است.
از بررسي تفصيلي بداخلاقي هاي اين متن مي گذرم و تنها از باب نهي از منكر شما را به رعايت تقوا در مواجهه با برادران ديني خويش دعوت كرده و نيز به چند سوالي كه مطرح كرده بوديد پاسخ مي دهم:
1- یعنی تا قبل از 10 سال گذشته جوان گرایی در دستور کار نبوده است؟
در روزگاري كه به دستور امام در سال 42 موتلفه تشكيل شد، اغلب اعضاي آن حدود 30 سال داشتند. پس از پيروزي انقلاب اسلامي نظر امام به همكاري موتلفه اسلامي در غالب حزب جمهوري اسلامي بود و پس از تعطيلي آن، با نظر آن پير واصل، در سال 1365 سه گروه شوراي مركزي موتلفه را تشكيل دادند؛ السابقون، مديران جذب شده پس از انقلاب و جوانان. اغلب جوانان راه يافته به شوراي مركزي موتلفه اسلامي در اين مقطع زير 30 سال سن داشتند كه بخش عمده آنها از نوجواني جلسات منظم تشكيلاتي داشته بودند. از آن پس نيز در هر مجمع عمومي ورود جوانان به شوراي مركزي با فراز و نشيب ادامه داشته است. از آنجا كه طبق آيين نامه در هيات رييسه موقت جوان ترين چهره هاي راه يافته به شوراي مركزي حضور دارند؛ رصد هياتهاي رييسه موقت نشان مي دهد كه حضور جوانان با رده سني حدود 30 سال امر جديدي نيست. در برخي دوره ها اين عدد اندكي كمتر و در برخي دوره ها اندكي بيشتر بوده است.
دور از واقعيت نيست اگر تاكيد كنم موضوع جوانگرايي يك دستور كار مستمر است. اگر نگاه كنيد اين شعار در مقاطع مختلف از سوي جناب آقاي عسگراولادي يا دبيركل مطرح شده است و منحصر به اين دوره نيست. اما آنچه در ده سال اخير رخ داده است اعتناي بيشتر به اين مقوله است. چنانكه نگارنده در سن 20 سالگي به عنوان مدير روابط عمومي حزب منسوب شد و اين در حالي بود كه از 7 سال قبل از آن در حوزه هاي نوجوانان حزب بر اساس الگوي شهيدان مطهري ، بهشتي ، اماني و ... مباحث جهان بيني و معرفتي را در جمع حزبي فراگرفته بودم.

2- آیا ورود جوانان تنها به حوزه معاونت ها امکان پذیر است؟
از پاسخ قبلي آشكار شد كه چنين نيست. آقايان حجت الاسلام ذاكري، مهدي صولي، سيد مهدي جولايي و ... از جمله اعضاي جوان شوراي مركزي دوره نهم هستند كه با رسانه ها تعامل خوبي داشته اند. براي كشيدن خط باطل به اين انگاره ذهني شما يك نمونه ديگر را نيز يادآور مي شوم. سپردن مديريت موسسه مطبوعاتي شما به يك جوان 29 ساله كه در سال 89 رخ داد؛ نشان از اعتماد بالاي پيشكسوتان حزب به جوانان و نيز بيانگر عدم وجود شكاف نسلها در اين مجموعه شكل يافته بر اساس احساس تكليف شرعي است.

3- راستی احساس تکلیف شورای مرکزی فعلی تا چه زمانی برای حضور در این عرصه ادامه دارد؟
اجازه مي خواهم سوال شما را با سوال پاسخ دهم. كدام عقل سليمي حكم مي كند كه يك مجموعه ذخيره هاي تجربه و دانشي كه با مرارت بسيار و در طول زمان به دست آمده را كنار نهاده و در مراكز تصميم گيري و تصميم سازي، خود را از نظر آنها محروم سازد؟

4- جوان ترین فرد فعلی عضو اصلی شورای مرکزی چند ساله است؟
اگرچه جواب اين سوال را خود داده ايد كه دكتر صالح اسكندري 29 ساله جوانترين عضو منتخب است؛ لكن جوانان حاضر در شورا منحصر به وي نيست. 20 درصد شوراي مركزي منتخب را جوانان شكل مي دهند و بخش عمده اي را نيز مديران حزبي ميان سال تشكيل مي دهند. اينجانب كه در دوره گذشته به واسطه جايگاه حقوقي خويش به عنوان مشاور در شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي شركت مي كردم؛ به خوبي شاهد آن بودم كه اين تركيب سني تا چه حد موثر در عدم ايستايي از يك سو و عدم شتابزدگي و بهره مند شدن از پختگي در تصميم است.

سوال آخر: چه كساني صحنه گردان اصلی انتخابات شورای مرکزی موتلفه هستند؟
اين حزب همچون برخي تشكلهاي ديگر نيست كه شوراي مركزي آن را هيات موسس انتخاب كنند و به يكماه نرسيده مجبور به تغيير در آن گردند. مجمع عمومي حزب موتلفه اسلامي متشكل از نمايندگان منتخب حوزه هاي حزبي است و نمايندگان حاضر در اين مجمع (كه انعكاس انبوهي آن در تصاوير منتشر شده مرا بي نياز از توضيح بيشتر مي كند) هستند كه تركيب شووراي مركزي را انتخاب مي نمايند.

محمد مهدي اسلامي
عضو جديد شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي

۱۳۹۱/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...