نسخه چاپی

تلاش برای آزادی صیادان ربوده شده

محمدجواد جمالی نوبندگانی(عضو كمیسون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی) در مورد برخوردهای نامناسب و تحقیر آمیزی كه گفته می‌شود در بنادر كویت با خدمه لنج‌های ایرانی صورت می‌گیردبه خبرنگار ایلنا گفت: قطعا این موضوع را با معاونت كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در كشور كویت در میان می‌گذاریم و به این قضیه اهمیت بیشتری می‌دهیم.

به گزارش نما به نقل از ایلنا: محمدجواد جمالی نوبندگانی(عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی) در مورد برخوردهای نامناسب و تحقیر آمیزی که گفته می‌شود در بنادر کویت با خدمه لنج‌های ایرانی صورت می‌گیردبه خبرنگار ایلنا گفت: قطعا این موضوع را با معاونت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور کویت در میان می‌گذاریم و به این قضیه اهمیت بیشتری می‌دهیم.

پیش از این شماری از خدمه لنج‌های باری که از بندر خرمشهر عازم بندر دوحه در کشور کویت می‌شوند گفته بودند که مسئولان این بندر به بهانه‌هایی مانند نصب پرچم و تصاویر مقامات دولتی ایران با آنها برخوردهای نامناسب و تحقیر آمیزی دارند.

او در همین رابطه ادامه داد: ما در انتظار رسیدن خبرها و گزارشات بیشتری در این زمینه هستیم و برای پیگیری بیشتر از طریق مجلس شورای اسلامی به وزارت امورخارجه تذکر خواهیم داد تا موضوع را به صورت جدی از دولت کویت پیگیری کند.

این عضو فراکسیون امنیت ملی مجلس همچنین در مورد صیادان گرفتار شده در چنگال دزادان دریایی سومالی گفت: به دلیل وضعیت خاص کشور سومالی و اینکه دولتی مشخص در این کشور مستقر نیست روند رسیدگی به وضعیت صیادان ایرانی گرفتار شده به کندی پیش می‌رود.

او ادامه می‌دهد: ما با واسطه‌هایی برای آزادی ماهیگیران ایرانی ارتباط برقرار کرده‌ایم و در حال حل این موضوع هستیم .

وی در خصوص علت رسانه‌ای نکردن خبرهای مربوط به صیادان اضافه کرد: قطع یقین افکار عمومی با شنیدن اخبار مربوط به صیادان گرفتار، متاثر خواهد شد اما مسئله این است که این واکنش اجتماعی نباید به ابزاری در دست ربایندگان برای سوء استفاده بیشتر تبدیل شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان می‌کند: باید توجه داشت که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیاری از ماهیگیرانی را که در مناطق دیگر در چنگان دزدان دریایی اسیر شده بودند را نجات داده است و برای همین از ماهیگیران ایرانی می‌خواهیم تا برای مصئون ماندن از حمله دزدان دریایی، تنها در آب‌هایی که نیروی دریایی ارتش ایران بر آنها اشراف دارند ماهیگیری کنند.

۱۳۹۶/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...