نسخه چاپی

لاریجانی: آمریكا مكرر توافق هسته‌ای را نقض می‌كند

به گزارش نما - ایسنا نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق هسته‌ای به صورت مکرر توسط آمریکا نقض می شود، گفت: کشورهای ۱+۵ مخالف اقدامات آمریکا هستند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در دیدار با آرا بابلویان رئیس پارلمان ارمنستان گفت: ارمنستان کشور دوست و همسایه ایران است و سطح همکاری ها و روابط مناسبی بین دو کشور وجود دارد.

لاریجانی بر ضرورت فعال کردن تجار ارمنستان تاکید کرد و گفت: سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور زمینه های لازم برای گسترش را دارد به خصوص با فعال کردن تجار دو کشور مي توان به گسترش رابطه تجاری در کشور امیدوار بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم آلودگی رود ارس توسط ارمنستان بررسی و برطرف شود و ادامه مشکل رود ارس برای دو کشور آسیب زا است.

لاریجانی ادامه داد: نقش ارمنستان در صلح و ثبات منطقه مفید بوده است و اکنون در شرایط آشفتگی های پیش آمده توسط آمریکا همبستگی های منطقه بسیار مفید و موثر خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مذاکرات دو ساله هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: اخیرا آمریکا به صورت مکرر توافقنامه هسته ای را نقض می کند هر چند سایر کشورهای ۱+۵ مخالف اقدامات آمریکا هستند اما این رفتار آمریکاییان برای جهان مشکل ساز خواهد شد.

وی گفت: استدلال آمریکاییان این است که توافق هسته ای با روش قبلی بوده و تعهدی برای دولت جدید به وجود نمی آورد با این استدلال کودکانه حتی قوانین اقتصادی هم نمی تواند بین کشورها شکل بگیرد.

رئیس پارلمان ارمنستان: بعد از این توافق ارمنستان نیز یک نفس راحت کشید

در این دیدار رئیس پارلمان ارمنستان نیز با ابراز خوشحالی از سخنان لاریجانی در نشست امنیتی منطقه گفت: نقش ایران در صلح و ثبات منطقه همواره تعیین کننده و کمک خوبی برای ایجاد صلح پایدار در منطقه بوده است.

رئیس پارلمان ارمنستان به ارتباط کشورش با ایران اشاره کرد و خواستار گسترش آن به خصوص در عرصه های اقتصادی و تجاری شد و از فعال شدن تجار ارمنستان استقبال کرد.

رئیس پارلمان ارمنستان توافق هسته ای کشورمان را یک توافق بین المللی دانست و نه یک توافق بین چند کشور و گفت: در طول مذاکرات سخت هسته ای همواره مسائل را پیگیری می کردیم و بعد از این توافق ارمنستان نیز یک نفس راحت کشید ما همواره نگران شما بودیم.

بابلویان به مشکلات پیش آمده و تک روی های آمریکا اشاره و تاکید کرد: این مسئله هم حل خواهد شد اما مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. ارمنستان همواره سیاست موضع پایداری نسبت به ایران دارد و از ایران حمایت کرده است.

۱۳۹۶/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...