نسخه چاپی

جوكار در گفت و گو با نما :

آمریكا می خواهد ایران قدرت نظامی منطقه نباشد

عکس خبري -آمريکا مي خواهد ايران قدرت نظامي منطقه نباشد

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : زمانی كه طرح از بین بردن توان هسته ای ایران توسط آمریكا و اروپا با شكست مواجه شد، آنها به سمت توان نظامی ایران متمایل شدند و می خواهند كه ایران قدرت نظامی منطقه نباشد .

محمد صالح جوکار عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با نما با اشاره به سخنان اخیر ترامپ مبنی بر تروریست خواندن ملت ایران ، گفت :حرفهای گزاف و بی شرمانه ای که ترامپ نسبت به مردم ایران به کار برد نشان از اوج کینه و عداوت آنها نسبت به کشور و مردم ما دارد .
وی با اشاره به پیشرفت تروریست ها در منطقه ، اظهار داشت :اقدامات ایران در مقابله با تروریست ها در منطقه مساله ایست که آمریکا را آزار میدهد به همین خاطر می توان صحبت های ترامپ را ناشی از خشمی دانست که عمیق است و سابقه ی تاریخی دارد .
وی با اشاره به ایجاد همنوایی سران کشورهای غربی در خصوص آینده ی هسته ای ایران ، اذعان داشت : اینها دو نقطه را دنبال می کنند و اولین نکته این است که بعد از 2025 سرنوشت هسته ای ایران چه خواهد شد و آیا ایران آزاد خواهد شد و یا همچنان محدودیت ها برای ایران اعمال خواهد شد .
وی ادامه داد : این بحث توسط رییس جمهور فرانسه مطرح شد و آمریکا نیز از آن به عنوان غروب آفتاب تعبیر کرده است و مجدانه به دنبال بررسی مجدد این بند از توافقنامه هستند .
وی عنوان کرد : تا الان کشور ما به گونه ای عمل می کرد که اروپایی ها گمان می کردند بدون آمریکا هم می توان به توافق برجام ادامه داد اما به نظر می رسد ساده انگاری بعضی از مسئولین چندان مطلوب نیست چراکه اروپاییان از آمریکا جدا نیستند
وی تصریح کرد : امریکایی ها قرار نیست برجام را برهم بزنند اما توقعات اینها مواردی مافوق متن برجام است مثال آن چه که می گویند ایران در منطقه غرب آسیا بی ثباتی را گسترش می دهد به این معنا خواهد بود که آمریکا و اروپا چارچوب سیاست های ما را چه در قبال تروریست ها و چه در برابر تحولات منطقه نپذیرفتند .
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود : شاید انتظار آنها از روح برجام این بوده است ایران دربست در اختیارشان قرار می گیرد اما ایران در بحث موشکی و دفاعی اجازه دخالت به کسی را نخواهد داد .
وی با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا به دنبال این بودند که ایران قدرت هسته ای نداشته باشد ، بیان داشت : زمانی که در این طرح با شکست مواجه شدند به سمت توان نظامی ایران متمایل شدند و می خواهند که ایران قدرت نظامی منطقه نباشد .
وی در پایان خاطر نشان کرد : چیزی که مشخص است، بازی های متفاوت آمریکا علیه ایران کوچکترین تاثیری در عزم واراده مردم ایران در مقابله با دشمن ندارد و آمریکا باید بداند که با ادامه این راه چهره خود را در جامعه بین الملل مخدوش تر خواهد کرد .

۱۳۹۶/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...