نسخه چاپی

قیمت طلا به ۱۳۰۲ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد كاهش به ۱۳۰۲ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش نما؛ تسنیم به نقل از رویترز، در پی تقویت ارزش دلار و رشد شاخص ها در بازارهای مالی آسیا، قیمت طلا امروز کاهش داشت، اما در نزدیکی رقم مهم 1300 دلار باقی ماند.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روزجمعه هشدار داد که ممکن است کشورش از توافق هسته ای با ایران خارج شو و بعد از آنکه آمارها نشان داد که نرخ تورم در آمریکا پایین باقی مانده است، قیمت طلا حدود 0.9 درصد کاهش داشت.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت، انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از نرخ تورم آمریکا به کاهش بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا کمک کرد و موجب شد تا قیمت طلا به بالای 1300 دلار برسد.

وی افزود، اما افزایش اخیر ارزش دلار آمریکا و خنثی دن بخشی از افزایش اولیه بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا موجب شده تا قیمت طلا اندکی پایین بیاید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1302 دلار و 51 سنت رسید، در حالی که طلای امریکا برای تحویل در ماه دسامبر بدون تغییردر رقم 1304 دلار و 80 سنت معامله شد.

در حالی که بعد از اعلام نتایج انتخابات در اتریش و افزایش نگرانی ها در مورد رویارویی جدایی طلبان کاتالونیا با مادرید ارزش یورو تضعیف شده، ارزش دلار بالا رفته است.

در همین حال، سهام های آسیایی بعد از رشد بازار وال استریت، با افزایش ارزش مواجه بود.

مقامات ارشد دولت ترامپ روز یکشنبه گفتند، به رغم انتقادات ترامپ از توافق هسته ای و هشدارهای وی مبنی بر احتمال خروج از این توافق، آمریکا فعلا خود را متعهد به ماندن در برجام می داند.

جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا گفته، به رغم نرخ پایین تورم، اقتصاد آمریکا همچنان قوی است و وضعیت خوب بازار کار آمریکا ما را به سمت تداوم افزایش تدریجی نرخ بهره رهنمون می سازد.

۱۳۹۶/۷/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...