نسخه چاپی

راهكار نجفی برای ترافیك تهران؛ گران‌شدن استفاده از خودروی شخصی

نشست خبری شهردار تهران در پنجاهمین روز كاری او با حضور نزدیك به 200 خبرنگار آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، محمدعلی نجفی در ابتدای این نشست خبری متن کوتاهی را به عنوان مقدمه نشست خود خواند و کیفیت محیط زیست شهری، منابع مالی پایدار شهر را در دوره شهردار قبلی زیر سئوال برد و پس از آن به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره برنامه شهرداری برای ترافیک تهران و رفع مشکل خودرو محور بودن شهر تهران گفت: ترافیک یکی از اصلی ترین مشکلات تهران است و از سوی مردم عموما به عنوان مشکل اول یا دوم پایتخت از آن یاد می‌شود.

شهردار تهران توسعه شبکه حمل و نقل عمومی را یکی از راهکارهای حل مشکل ترافیک عنوان کرد و افزود: همچنین کاستن از سفرهای کاری از طریق هوشمندسازی سیستم‌های شهرداری و دولت، راهکار بعدی برای حل این مشکل است.

او همچنین گرانتر کردن استفاده از خودروهای شخصی را راه حل دیگر رفع ترافیک در پایتخت دانست و گفت: در ساعات پیک ترافیک، بزرگراه‌ها شلوغتر از معابر معمولی است. امیدواریم شورای شهر و مجلس از این طرح حمایت کند تا کسی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کند، باید هزینه بیشتری بپردازد.

نجفی از بررسی تغییرات در میادین و محله‌های تهران با پلیس راهور خبر داد و گفت: نگاه علمی به معابر و اصلاحات هندسی و تغییرات در میادین و محله‌های پرترافیک، ترافیک را کاهش می‌دهد.

۱۳۹۶/۷/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...