نسخه چاپی

لوله‌كشی اختصاصی زنگنه را به مجلس كشاند

حسین‌علی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با خبر شدیم كه در روستای سولقان در حوالی تهران 1.5 كیلومتر لوله‌كشی اختصاصی گاز برای ویلای یكی از وزرای دولت یازدهم انجام شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، وی افزود: جالب اینجاست که این لوله‌کشی 1.5 کیلومتری گاز برای این ویلا در حالی است که به منازل روستاهایی که در این مسیر به صورت قانونی ساخته شده است و مردم در این روستاها سکونت دائمی دارند گازرسانی انجام نشده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما این سوال را از وزیر نفت داریم که توضیح دهد علت این کار چیست؟ آیا هر واحد مسکونی دیگری که با خط لوله اصلی فاصله داشته باشد لوله‌کشی اختصاصی انجام می‌دهند و البته برای دیگران اگر 20 متر فاصله بیشتر باشد می‌گویند نمی‌توانیم لوله‌کشی را انجام دهیم و بودجه آن را نداریم.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که آیا این گازکشی به آن منطقه قانونی بوده است یا خیر و سوم اینکه اگر همه اینها هم درست باشد به چه دلیل به روستاییانی که در آن مسیر قرار دارند گاز داده نمی‌شود و این برخلاف عدالت است و ما باید امکانات کشور را برای همه مردم در نظر بگیریم و نه افراد خاص.

متن طرح سوال حسین‌علی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر از وزیر نفت به شرح زیر است.

سوال: علت عملیات انتقال گاز و نصب خط لوله گاز به خارج از طرح هادی روستای سولقان چه بوده است؟ چرا به برخی روستاییان که ساختمان آنان در مسیر حد فاصل طرح هادی تا ویلای وزیر اقتصاد سابق بوده است انشعاب گاز واگذار نشده است؟
شرح سئوال: در سال‌های گذشته خط لوله انتقال گاز از تهران تا روستای سولقان به پایان رسیده است اما بخشی از خط لوله گاز به طول حدود یک کیلومتر از روستای سولقان تا خارج طرح هادی روستا و تا منطقهع‌ای که وزیر سابق اقتصاد در آن منطقه اقدام به ساخت ویلا کرده است ادامه یافته است. علت صرف هزینه برای لوله‌گذاری به منطقه که خارج از طرح هادی روستا بوده است، چیست؟
در مسیر حدفاصل طرح هادی روستای سولقان تا ویلای وزیر فوق‌الذکر عده زیادی از مردم به صورت دایمی سکونت دارند که به آنها انشعاب گاز داده نشده است، چرا شرکت گاز میان شهروندان تبعیض قائل شده است؟

۱۳۹۶/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...