نسخه چاپی

حقایقی درباره وخامت وضعیت انسانی در یمن

سیستم مراقبت‌های بهداشتی در آستانه فروپاشی قرار دارد و بیمارستان‌ها و مراكز درمانی به شدت دچار كمبود داروها و تجهیزات پزشكی هستند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، درجریان حملات ائتلاف سعودی تحت حمایت امریکا به یمن، 32،749 غیرنظامی کشته و مجروح شده‌اند.

قریب به450 هزار مکان غیرنظامی اعم از مدارس، مؤسسات آموزشی، خانه، مساجد، بیمارستان، تأسیسات و اماکن بازرگانی و کشاورزی و تأسیسات زیربنایی ویران شده و یا آسیب دیده‌اند.70 درصد جمعیت یمن (حدود 20 میلیون نفر) نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند. حدود 400000 کودک به‌شدت دچار سوء تغذیه هستند.

از 27 آوریل 2017 بیش از 372،900 مورد مشکوک به وبا و 1،837 مرگ و میر ناشی از آن گزارش شده است.نزدیک به 27 میلیون یمنی در معرض گرسنگی و قحطی به‌سر می‌برند اعم از زنان و کودکان.

5/4 میلیون کودک یمنی، از تحصیل بازمانده‌اند که درصورت تداوم جنگ، یا درمعرض جذب به عنوان کودکان سرباز قرار می‌گیرند و یا ازدواج‌های ناخواسته و در سنین پایین.سیستم مراقبت‌های بهداشتی در آستانه فروپاشی قرار دارد و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به شدت دچار کمبود داروها و تجهیزات پزشکی هستند.

بحران امنیتی فعلی غذا، تخریب کلینیک‌ها، تأسیسات فاضلاب، زیرساختهای کشاورزی، بهداشت و حمل‌ونقل ‌به‌عنوان "تاکتیکهای جنگی" درحال بهره‌برداری از سوی ائتلاف سعودی است.شبکه‌ای از زندان‌های مخفی در مناطق جنوبی یمن توسط امارات و نیروهای متحد آن، راه‌اندازی شده است که صدها نفر در این زندانها بازداشت، شکنجه یا ناپدید شده‌اند.

۱۳۹۶/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...