نسخه چاپی

عسگر اولادی:یك رئیس‌جمهور باید ریشه دار باشد

دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاكید بر لزوم توجه به تحزب در كشور اظهار كرد: جمهوریت بدون تحزب امكان ندارد.

به گزارش نما، حبیب‌الله عسگراولادی در جمع طرفداران حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به آیاتی از قرآن كريم بويژه آيه پاياني سوره آل‌عمران گفت: امام(ره) فرمودند اگر مسلمانان تنها همین یک آیه را عمل می‌کردند، بزرگترین تشکیلات اسلامی عالم را داشتند که این آیه برای تشکیلاتی شدن انسانها بالاترین سرمایه را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به دستاوردهای بشر در اداره حکومت اظهار كرد: در بین نظام‌هایی که در تاریخ بشر از جمله نظامهای فردی، قبیله‌ای، نژادی، سلطنتی، موروثی و ... حاکم بودند، جمهوریت آخرین دستاورد حکومتی بشر است. «جمهور» یعنی اکثریت رای مردم. زمانی که ما جمهوریت را قبول کرده‌ایم باید تحزب را هم قبول کنیم، وگرنه دچار نارسایی می‌شویم زیرا درست است که مجموعه مردم و جمهور از فرد و افراد کمتر اشتباه می‌کنند اما اینطور نیست که اشتباه نکنند.

عسگراولادي افزود: ممکن است کسانی برای شخصی که رئیس‌جمهور است صحنه‌سازی کنند و فریب‌هایی تنظیم و نیرنگ‌هایی به کار ببرند و او را فریب دهند، مگر آنکه حزبی باشد. حزبی که چهار شرط خودسازی، همدیگرسازی، ارتباط تشکیلاتی و تقوا را طبق آیات قرآن عمل کند، کمتر اشتباه می‌کند.

دبيركل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: تحزب در کشور ما قبل از انقلاب سابقه خوبی نداشت و احزاب با اهداف گوناگونی تاسیس شدند که شاید یکی از متشکل‌ترین آنها حزب مخفی استعماری با نام فراماسونری بود که در فراموشخانه‌ها افراد را متشکل می‌کردند و بعد از آن حزب توده بود که از نظر حزبی، حزب توده دقیق ولی وابسته به بیگانگان بود.

وي در ادامه، با اشاره به نظرات مقام معظم رهبری درباره تحزب گفت: آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سالها پیش در جمع اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی فرمودند حزب باید تولید اندیشه و اندیشه را کانال‌کشی كند و به اقصی‌نقاط کشور برساند و این اندیشه تولید شده انسانها را مجهز کند. معظم‌له در سال گذشته نیز در کرمانشاه راجع به تحزب و تشکل مطالبی را فرمودند و همین مساله را به صورت شفاف برای دانشجویان بیان کردند. اگر ما به جمهوری اسلامی معتقد هستیم و می‌خواهیم جمهوری کهنه نشود و نو بماند بدون حزب، هرکس به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود با نابسامانی‌هایی روبرو خواهد بود.

عسگراولادی همچنين از برخي مواضع رييس‌جمهور درباره تحزب انتقاد كرد و آنها را مغاير با جمهوریت دانست و افزود: آقای احمدی‌نژاد از جمله کسانی است که مجموعه‌های اصولگرا او را معرفی کردند اما بعدا گفت به حزبی بدهکار نیستم.

اين عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه كرد: در انتخابات ریاست جمهوری آینده باید مواظب باشیم كه رئیس‌جمهور باید ریشه اجتماعی و تشکیلاتی داشته باشد. يك رئیس‌جمهور نمی‌تواند با احزاب و جامعه ارتباط نداشته باشد.

وی با اشاره به برگزاري مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: در مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی کسی علیه فرد دیگری صحبت نکرد. در برخی از مجامع عمومی تشکل‌ها عمدتا در پی حذف دیگران و ابقای خودشان هستند.

دبيركل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه "نباید بگذاریم حزب موتلفه اسلامی کهنه شود"، گفت: در انتخابات شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، جوانان برومند بیشتری وارد شورای مرکزی موتلفه شده‌اند.

عسگراولادي در پایان تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی را می‌خواهیم، رئیس‌جمهور نیاز به رای حساب‌شده دارد و رای حساب‌شده بدون تشکیلات امکان ندارد. شرایط امروز بیش از گذشته اقتضای تشکل و تحزب را دارد.

۱۳۹۱/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...