نسخه چاپی

حمله گازانبری به شورای شهر تهران

بركناری تعدادی از كاركنان شورای شهر تهران و استخدام یكی از نیروهای بد نام شورای شهر دوره اول موجب نارضایتی و اعتراض كاركنان این مجموعه شده است.

به گزارش نما به نقل از سدنانيوز، با وجود گذشت کمتر از دو ماه از آغاز بکار شورای شهر دوره پنجم تهران، برخی رویکردهای افراطی و برخوردهای حذفی با کارکنان و کارمندان این نهاد، اعتراضات گسترده بدنه نیروهای شورای شهر را به دنبال داشته است. برخوردهای نا متعارف با کارمندان شورا از سویی و همچنین جابجایی های سیاسی و اتوبوسی از جمله مواردی است که در رویکرد جدید مسئولان شورای شهر پنجم می توان به آنها اشاره نمود.

در ادامه همین روند و طی روزهای اخیر، تعدادی از کارمندان با سابقه شورای شهر با این ادعا که تعداد نیروهای شورا زیاد و بیشتر از حد نیاز است برکنار شده و در اقدامی قابل تامل، نیروهای جدید همسو با برخی اعضای شورا در این نهاد بکار گرفته شده اند. بعنوان مثال اخیرا یک کارمند بازنشسته وزارت کشور که ارتباط نزدیکی نیز با یک عضو حاشیه ساز شورای پنجم داشته، در شورا مشغول به کار شده است!

صدور پایان ماموریت برای مامورانی که پیش از این دوره از شهرداری و ارگانهای مختلفی به شورا آمده و مشغول کار بوده اند، اخراج تعدادی از رانندگان خودرو سرویس شورا، تسویه حساب های سیاسی با کارمندانی که در دوره سوم و چهارم شورا بکار گیری شده بودند و همچنین ورود چهره های حاشیه ساز به این مجموعه از جمله مواردی است که در چارچوب رویکرد سیاسی مدیران جدید شورای شهر تهران می‌توان برشمرد.

حاشیه سازها بر می‌گردند
استخدام یکی از نیروهای بد نام شورای شهر دوره اول در روزهای اخیر که اتفاقا برخوردهای بسیار نامناسب و غیرحرفه ای نیز با کارمندان شورا داشته است، موجب شده تا بسیاری از کارکنان نسبت به ایجاد جو نا مناسب در این نهاد معترض بوده و حتی راضی به استعفا شوند.

از دیگر اقدامات مسئولان شورای پنجم در برخورد سیاسی و حزبی با کارمندان شورای پنجم می توان به عزل دبیر کمیسیون عمران شورای شهر اشاره کرد که از قضا کارمند رسمی این نهاد نیز بوده است. با این حال یک کارمند قرارداری که پس از شروع دوره پنجم به شورای شهر آمده بود، به دبیری این کمیسیون منصوب شد.

همه این اقدامات سوال برانگیز در حالی است که اعطا، سخنگوی شهرای شهر در نشست خبری اخیر خود تعدیل نیروها را تکذیب کرده بود.

گفتنی است اقدامات خلاف قانون و برخوردهای سیاسی با کارمندان شورای شهر در دوره جدید محدود به موارد فوق نبوده و این پایگاه خبری در روزها و هفته های آتی جزئیات بیشتری از این روند تاسف بار را در اختیار مخاطبان خود قرار خواهد داد.

۱۳۹۶/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...