نسخه چاپی

شهریاری در گفت و گو با نما :

نان بی‌كیفیتی كه فقط گران شده است/ عرضه نان بی كیفیت ، ظلم در حق مردم است

عکس خبري -نان بي‌کيفيتي که فقط گران شده است/ عرضه نان بي کيفيت ، ظلم در حق مردم است

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جای تاسف است كه با وجود عرضه آرد به صورت آزاد مردم هزینه زیادی را برای نان می دهند و در بسیاری از مناطق شمالی شهر تهران یك نان به قیمت 2 تا 3 هزار تومان به فروش می رسد و این ظلمی است در حق مردم كه با هزینه زیاد نان نامرغوب تهیه می كنند.

حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با نما ضمن اشاره به اینکه وزارت بهداشت باید نظارت های لازم در زمینه نان را افزایش دهد، گفت: در واقع طبق اعلام وزیر بهداشت آرد مصرفی برای پخت نان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و به خاطر عدم کیفیت نانوا از نمک بیشتری استفاده می کند.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی باید برای رساندن گندم مطلوب به نانوایان و تولید کنندگان نان مصرفی تلاش بیشتری کنند چرا که عدم توجه لازم به این موضوع سلامت مردم را به خطر می اندازد.
وی با اشاره به عملکرد وزارت بهداشت دراین زمینه ، اظهار داشت: به هر حال نظارت ها از سوی وزارت بهداشت صورت می گیرد اما به نظر می رسد تنها نظارت در حل مشکل آرد نامرغوب و نان با نمک زیاد کافی نیست و باید به دنبال راهکارهای اساسی برای تهیه آرد مرغوب باشند .
وی با اشاره به تبعات افزایش نمک در نان مصرفی مردم، اذعان داشت: نمک زیاد باعث افزایش فشار خون ، بیماری های قلبی و عروقی می شود و میزان مرگ و میر در مردم را افزایش می دهد و این مساله باید کشور چندان خوشایند نیست.
وی تصریح کرد: البته باید گفت این مساله به این سادگی قابل حل نسیت و تا زمانی که راه حل اساسی اتخاذ نشود، مشکل به همین حالت باقی خواهد ماند و چه بسا که تشدید هم خواهد شد.
وی توضیح داد: به نظر می رسد مردم نیز در حل این مشکل می توانند تاثیر گذار باشند به نحوی که از نان های حجمی استفاده کنند چرا که این نوع از نان ها مشکل نامرغوبی آرد را ندارد و نیازی نیست که نمک زیادی برای آنها استفاده کنند.
وی افزود : البته این نوع از نان ها به طور گسترده در دسترس مردم نیست اما می تواند به عنوان یک راهکار مناسب به حل این مشکل کمک کند.
وی در پایان ضمن انتقاد از وضعیت تولید نان به شکل فعلی ، یادآور شد: جای تاسف است که با وجود عرضه آرد به صورت آزاد مردم هزینه زیادی را برای نان می دهند و در بسیاری از مناطق شمالی شهر تهران یک نان به قیمت 2 تا 3 هزار تومان به فروش می رسد و این ظلمی است در حق مردم که با هزینه زیاد نان نامرغوب تهیه می کنند.

۱۳۹۶/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...