نسخه چاپی

ساجدی در گفتگو با نما :

ایالات متحده دچار فقدان اتاق فكر شده است /ترامپ برای رضایت مردم آمریكا نیاز به فرافكنی دارد

عکس خبري -ايالات متحده دچار فقدان اتاق فکر شده است /ترامپ براي رضايت مردم آمريکا نياز به فرافکني دارد

كارشناس سیاست خارجی گفت : به نظر می رسد آمریكایی ها دچار فقدان اتاق فكری هستند كه و به دنبال راهی برای اینكه بتوانند از این گریز راه بیرون بروند و در این بین روسها جا پای آمریكا گذاشته و از این موقعیت استفاده كرده و به سرعت در حال پیشروی در منطقه هستند .

محمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با نما با اشاره به سخنان اخیر ترامپ مبنی بر مطرح کردن نام خلیج عربی به جای خلیج فارس ، گفت : اگر به صحبت های ترامپ دقت کنیم به سه نکته ی مهم دت پیدا خواهیم کرد که هر سه نکته نشان از بی اطلاعی او در سطح بین المللی و مسائل تارخی و جغرافیایی هستیم .
وی در ادامه اظهار داشت :او هنوز نام دقیق خلیج فارس را نمی داند و آن را به نام خلیج عربی می خواند ، در حالی که تمام منابع اصلی و تاریخی در خلیج فارس متعلق به خود آمریکایی هاست به طوری که بخشی از سربازان آمریکایی زمانی که دستگیر شدند اعلام کردند که ما توسط ناوگان خلیج فارس ایران دیتگیر شدیم .
وی با اشاره به اینکه ترامپ چندان اطلاعی از مسائل تاریخی نیز ندارد ، بیان داشت : او به نحوی سخن می گوید که انگار در مقام یک رییس جمهور نیست بلکه یک فرد عادی به نظر می رسد و جای تاسف برای اطرافیان او دارد که کوچکترین مشورت ساده ای به ترامپ نمی دهند .
وی با تاکید بر اینکه رییس جمهور امریکا هیچ گونه فهمی درباره حقوق بین الملل ندارد ، اذعان داشت : او هنوز نمی داند که در یک اجماع بین المللی که حدود 6 تا 7 کشور مذاکره می کنند ، خروجی یکجانبه تاثیری نخواهد داشت .
وی افزود : به نظر می رسد مجموعه این عوامل ترامپ را در یک حالت پریشانی و پشیمانی قرار داده است .
ساجدی با بیان اینکه اظهارات ترامپ از دو منظر می تواند قابل تحلیل باشد ، بیان داشت : ریسس جمهور آمریکا در انتخابات قول هایی رابه مردم آمریکا داد اما هیچ کدام را عملی نکرده است و برای پاسخ به مردم کشورش نیاز به یک فرافکنی دارد و دچار سرخوردگی شده است .
وی متذکر شد : به نظر می رسد آمریکایی ها دچار فقدان اتاق فکری هستند که و به دنبال راهی برای اینکه بتوانند از این گریز راه بیرون بروند و در این بین روسها جا پای آمریکا گذاشته و از این موقعیت استفاده کرده و به سرعت در حال پیشروی در منطقه هستند .
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به رویکرد ایران در قبال این مساله ، تصریح کرد : اقدامات سپاه پاسداران اسلامی در سوریه علیه داعش به طور غیر مستقیم نمایش قدرتی است تا آمریکایی ها بدانند ایران هیچ گاه از موضع خود کوتاه نمی آید چراکه آنها تمایل دارند قدرت موشکی ایران را از میان بردارند .
وی در پایان یاداور شد : پارادوکس ایجاد شده برای آمریکایی ها قطعا در آینده به نفع ایران خواد بود و ایالات متحده بازنده اصلی این میدان است .

۱۳۹۶/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...